Hidayah Jelaskan Sebab Ambil RM10 Ribu Dari Akaun Bank Arwh Abam. Ali Puteh Keluarkan S4man Balas

Pelakon dan pelawak Ali Puteh mengakui mengeluarkan s4man terhadap kakak iparnya Siti Norhidayah Mohd Ali dan jutawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman.

Ali mengeluarkan sama tersebut selaku plaintif keempat bersama ibunya Sabariah Arshad (plaintif pertama), bapa Syed Mohd Ridzuan (plaintif kedua) dan kakak sulung Sharifah Norwahidah (plantif ketiga).

Sebutan kes tersebut telah berlangsung di Mhkmah Sksyn Kuala Lumpur hari ini (Rabu).

Ali ketika dihubungi Gempak berkata, dia mengambil keputusan meny4man bekas kakak iparnya itu sebagai tindakan balas Hidayah yang mengeluarkan s4man terhadapnya terlebih dahulu.

” Pihak mereka mengeluarkan s4man terhadap kami dahulu. Selepas mendapat nasihat daripada peguam saya, beliau menyarankan agar kami pula mengambil tindakan terhadap Hidayah.

” Itupun selepas perbincangan dan mengambil kira beberapa faktor seperti kesan em0si kami sekeluarga sebaik sahaja video Hidayah bersama jutawan kosmetik Aliff Syukri menjadi tul4r.

” Banyak yang kami tanggung ak!bat video tersebut. Ibulah yang paling terkesan apabila kami dit0hm4h dan menjadi b4han hin4an masyarakat,” katanya.

Hidayah mengaku keluarkan wang RM10 ribu

Menjawab dakwaan plaintif, Hidayah selaku defendan kedua mengaku membawa duit tabung berisi wang kertas did4kwa hasil tabungan bersama Allay4rham suami dan empat utas jam tangan keluar dari rumah.

Hidayah turut mengakui mengeluarkan wang berjumlah RM10,000 dari akaun bank milik Allahy4rham dan mend4kwa telah memasukkan kesemuanya ke dalam akaun anak Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey Syed Umar Mokhtar Al-Juffrey kerana bimbang direbvt plaintif.

Malah Hidayah juga tidak bertanggung jawab terhadap semua kenyataan yang dibuat defendan kedua (Aliff Syukri) atau wakil atau ej3nnya dalam rakaman video yang tular sebelum ini.

” Kami sekeluarga hanya mahu membersihkan marvah kami yang selama ini dip!jak-p!jak.

” Sebelum ini dia (kakak ipar) kata dih4lau dari rumah sehelai sepinggang tetapi hari ini dia kata tidak bertanggung jawab dengan semua kenyataan dikeluarkan menerusi video Aliff Syukri.

” Semoga kebenaran akan terjawab selepas ini. Mungkin inilah yang Allah SWT nak tunjukkan selepas kami sekeluarga bersabar sekian lama. Saya bersyukur.

” Apapun saya maafkan semua yang telah mengeluarkan kata-kata kes4t terhadap kami sekeluarga,” katanya.

Dalam sebutan k3s hari ini juga, defendan kedua telah memohon agar Mhkmah menolak tuntutan plaintif dengan kos.

Sumber:asiakini

Be the first to comment on "Hidayah Jelaskan Sebab Ambil RM10 Ribu Dari Akaun Bank Arwh Abam. Ali Puteh Keluarkan S4man Balas"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*