Seorang Budak Hanyvt Di Tengah lautan Bersama Pelampvng Unlcorn Seorang Diri

Seorang kanak-kanak perempuan di Greece dih4nyutkan ke tengah laut ketika bermain pelampung unicorn sendirian selepas ibu bapanya terl3ka sek3tika kerana tidak memerh4tikannya.

Mujvr sebuah feri yang berada berdek4tan selepas melihat ‘unicorn’ ter4pung dalam keadaan mencur1gakan dan para krew telah bert1ndak p4ntas dengan menyel4matkan anak ini.

Menurut laporan media, kej4dian berlaku pada 23 Ogos lalu apabila kanak-kanak perempuan ini yang berusia dalam lingkvngan 3 hingga 4 tahun, mengikuti percutian ibu bapanya ke pantai di bandar Antirrio, selatan Greece.

Anak kecil itu bermain sendirian di atas pelampvng permainan air unicorn di tepi pantai ketika angin dan ombak yang ku4t telah mengh4nyutkannya ke tengah laut yang berb4haya.

Ketika ibu bapanya tidak memberi perhatian, pelampvng mainan unicorn itu telah h4nyut semakin jauh dari pantai mengikut arus dan kel4juan angin yang der4s sejauh kira-kira 805 meter dari tempat anak itu bermain.

Selepas menyed4ri anak perempuan mereka hil4ng, ibu bapa kanak-kanak ini telah melap0rkan kehil4ngannya di balai p0lis berdekatan.

P0lis temp4tan kemudian telah menghubungi Lembaga Pelabuhan dengan memaklumkan kapal-kapal berdekatan untuk membantu penc4rian kanak-kanak yang h4nyut di laut.

Mujur feri ‘Salaminomachos’ yang keb3tulan melalui per4iran Antirrio telah terl1hat kel1bat kanak-kanak ini yang sedang mengg3nggam erat pel4mpung unicorn yang h4nyut.

Kapten feri, Grigoris Karnesis, dengan segera telah mend3kati pelampung unicorn itu setelah melihat seorang anak kecil berada di atasnya, lalu meng4rahkan para krew supaya bersedia untuk melakukan tugas menyel4mat.

Grigoris Karnesis berkata ketika dia menerima pemberitahuan misi mencari dan menyelamat seorang kanak-kanak yang sedang hanyut di laut, dia tidak meny4ngka yang anak itu adalah anak kecil berusia dalam lingkungan 3 tahun.

Pada masa itu, ke4daan 4rus lautan sangat der4s dan untuk mengel4kkan omb4k yang boleh membuat pelampung unicorn terbalik, feri itu secara perlahan-lahan telah mengh4mpirinya yang mana akhirnya krew feri telah dapat menc4pai pelampung unicorn, seterusnya menyel4matkan anak kecil yang sedang ket4kutan itu dari permukaan laut.

Saat mendeb4rkan yang ber4khir dengan kej4yaan menemukan kanak-kanak perempuan ini dengan ibu bapanya yang bimb4ng dan cem4s dengan kehil4ngan anak mereka.

Kapten Karnesis berkata dia dapat merasakan ket4kutan anak kecil ini apabila dih4nyutkan oleh arus laut yang der4s, tetapi mujvrlah n4sibnya sangat baik apabila berjaya disel4matkan.

“Syukur, misi menyel4mat ini berjalan dengan lancar dan anak kecil itu berada dalam kead4an yang sel4mat,” kata Kapten Karnesis.

Tonton video di bawah:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Media Bawang

Sumber : Era Baru

Via tranformasi

Be the first to comment on "Seorang Budak Hanyvt Di Tengah lautan Bersama Pelampvng Unlcorn Seorang Diri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*