Ketika Sujud Kepada Allah, Ombak Tidak Langsung Menyentvh Nelayan Ini. Subhanallah

Video Perkongsian Ustaz Ahmad Dusuki, Amat Memberi Inspirasi Dan Menyentvh Perasaan

Dari segi bahasa solat bermaksud doa. Dari segi istilah pula solat ialah Beberapa perbuatan yang dimulai dengan takbiratul ihram dan disudahi dengan salam mengikut rukun-rukun dan syarat-syarat tertentu. Solat merupakan perkara penting dan menjadi p4ksi utama keimanan seseorang mukmin.

Ibadat solat merupakan rukun Islam yang kedua selepas mengucap dua kalimah syahadah. Ia adalah tiang agama yang telah difardukan ke atas orang Islam yang mukallaf.

Pendidikan solat bermula dari zaman kanak-kanak yang berusia tujuh tahun dan dipvkul pada umur sepuluh tahun jika tidak melakukan solat. Sesiapa yang tinggalkan solat seolah-olah dia mer0bohkan tiang agama.

Ustaz Ahmad Dusuki telah memuat naik sebuah video di laman Instagram miliknya.

Ustaz Ahmad Dusuki merupakan Seorang Pend4kwah Bebas Berkelulusan Universiti Al-azhar Dalam Bidang Syariah Dan Undng-undng. Video tersebut sangat memberi inspirasi kepada pengikutnya dan telah mendapat perkongsian ramai di Laman Instagram.

Video tersebut memaparkan seorang nelayan sedang mendirikan solat di atas bot di tengah-tengah lautan. Solatlah sesukar mana pun. Itu nasihat dari Ustaz Ahmad Dusuki.

Apa yang terlihat dalam video tersebut, nelayan itu tetap terus mendirikan solat walaupun bot tersebut dib4dai omb4k yang mengg4nas. Ombak-ombak tersebut seolah tidak menganggu dirinya yang sedang mendekatkan diri kepada Allah SWT.

Betapa besarnya kekuasaan Allah SWT dan keimanan yang tinggi pada diri nelayan itu.

Bersedia untuk mendirikan solat. Allahuakbar !!

Ketika duduk di antara dua sujud. Tetap tenang. Walaupun berhadapan dengan ombak yang mengg4nass.

Saat Sujud kepada Allah, ombak langsung tidak menyentvh dan menganggu solatnya.

” Solatlah walau sesukar mana, itu tandanya keimanan yang ada kepada kita, berinfaqlah walau sesedikit mana, itu lah tanda besarnya nilai akhlrat kepada kita, apalah ertinya puasa tanpa solat dan infaq kita.

Bernilainya kita apabila kita sertai bersama amalan itu.

Rata-rata pengikut Ustaz Ahmad Dusuki merasa tersentvh dan terinspirasi daripada video yang telah dikongsikan oleh beliau. Ini komen-komen mereka :

Jika perhatikan..air 0mbak tu tak b4dai pon dia wktu solat.Meskipon ada ombak yg besar dtg..tp x cecah tmpt dia solat pon.

Subhanallah inspirasi buat kita, BETAPA BESAR NYA KEAGUNGAN ALLAH SUBHANAHU WATAALA.

Hebat nya keimanan org ini, allahuakhbar. VIDEO INI BENAR BENAR… MENYENTvH HATI KITA.

Sangat memberi inpirasi. Dirilah Solat dimana pun berada, sesukar mana pun keadaan. Solat WAJIB ditunaikan. InshaALLah. Terima kasih Ustaz Ahmad Dusuki atas perkongsian video tersebut.

Sumber : IG Ustaz Ahmad Dusuki

Via rentasasia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Be the first to comment on "Ketika Sujud Kepada Allah, Ombak Tidak Langsung Menyentvh Nelayan Ini. Subhanallah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*