Fahmi Reza Disifatkan Biad4p, Iukis Wajah DG Hisham Dalam Mngkuk Tndas

Biad ap! Itu yang disifatkan net1zen terhadap pereka grafik, Fahmi Reza selepas dia bertindak berkongsi satu lukisan mirip Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah di dalam mngkuk tndas.

Karikatur wajah mirip Ketua Pengarah Kesihatan itu berada di dalam mngkuk tndas dengan kapsyen ‘please use the toiIet’ yang mengundang rasa kvrang senang net1zen.

Lukis muka DG Hisham dalam mngkuk tndas

Menerusi media sosial, ramai beranggapan tindakan tersebut adalah sangat biad4p serta tdak menghormati petugas barisan hadapan yang sedang berjuang meIawan C0VlD-19 termasuk Dr Noor Hisham.

Difahamkan, karikatur itu adalah diinspirasi daripada baIasan ciapan Dr Noor Hisham di laman Twitter berikutan pertanyaan seorang individu mengenai segelintir ahli poIitik yang meIanggar prosedur operasi standard (SOP).

Individu tersebut kemudian mengingatkan kepada peribahasa ‘kalau guru kncing berdiri, anak murid kncing berlari’ sebelum dibalas Dr Noor Hisham ‘please use the toiIet’.

‘Please use the toiIet’

Tak kelakar weh

Justeru, lelaki berusia 43 tahun itu dih3ntam tervk dimana rata-rata net1zen menyifatkan karikatur yang dihasilkan adalah tdak menghargai jasa dan peng0rbanan figura hebat di negara ini.

Ini dah meIampau!

Hormat sikit DG Hisham

 

DG Hisham dah penat handle C0VlD-19

Tdak semua faham apa yang kita cuba sampaikan, namun kita perlu ada sedikit rasa sens1tif terhadap setiap tndakan yang kita lakukan agar tidak mengundang saIah faham.

Sumber: Fahmi Reza, omm

Be the first to comment on "Fahmi Reza Disifatkan Biad4p, Iukis Wajah DG Hisham Dalam Mngkuk Tndas"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*