Pakcik Gigih Jual Lepat Pisang Demi Kumpul RM3K Untuk Buat Pembe dahan Matanya

Ada yang terpaksa bergeIumang dalam kesusahan demi meneruskan hidup. Tiada istilah penat, selagi terdaya, selagi ada kudrat, selagi itu mereka akan bekerja demi mencari rezeki yang haIal.

Seperti perkongsian oleh seorang gadis, Nuriylia Malek di Twitter mengenai seorang warga emas yang ditemuinya sedang menjual di tepi jalan di Jitra, baru-baru ini.

Dengan kudrat yang masih ters1sa, warga emas lebih separuh abad itu masih gigih berdiri menanti pelanggan yang datang membeli kuih jualannya, lepat pisang, pulut udang dan tepung bungkus.

Ketika ditanya, Nuriylia berkata, pak cik tersebut ingin mengumpul wang demi melunaskan satu hajatnya selama ini iaitu untuk melakukan pembe dahan mata supaya penglihatannya lebih jelas ak1bat masaIah kncing manis.

Kata Nuriylia, jumlah pembe dahan menelan belanja sebanyak RM3 ribu ringgit namun warga emas itu hanya dapat mengumpul ratusan ringgit hasil dari jualan kuih yang tidak seberapa.

Nak buat pembe dahan mata..

Rata-rata warganet yang membanjiri ruangan komen turut menzahirkan rasa simpati dan kagum akan kegigihan warga emas itu mencari rezeki tanpa meminta-minta.

Malah, kesedapan kuih-muih yang dijual oleh beliau turut diakui oleh ramai warganet. Kami mendoakan semoga hajat Pak Cik tertunai dan semua urusan dipermudahkan. Amin.

Dah pernah beli, sedap sangat

Sumber: Twitter, SK

Be the first to comment on "Pakcik Gigih Jual Lepat Pisang Demi Kumpul RM3K Untuk Buat Pembe dahan Matanya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*