Al4mi Tek4nan Per4saan, Pes4kit Kans3r P0sitif C0vid-19 Par4h Terjvn H0spital

Seorang lelaki berusia 64 tahun yang merupakan pes4kit C0vid-19 dilaporkan ced3ra p4rah selepas terjvn daripada tingkat 6 Hospital Wanita dan Kanak-Kanak Sabah (HWKKS).

M4ngsa yang juga seorang pengh1dap kans3r dimaklumkan p0sitif w4bak C0vid-19 beberapa hari sebelum mengambil tindakan tersebut. Walau bagaimanapun, dia terselamat selepas tersangkut dibumbung hospital itu.

Menerusi laporan daripada Harian Metro memetik kenyataan daripada Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu Asisten Komisioner Habibi Majinji, pesakit dipercayai mengal4mi tek4nan dan mengambil keputusan dengan terjvn dari hospital.

“M4ngsa yang par4h ak1bat kej4dian itu kemudian dibawa turun oleh pasukan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) yang tiba di lokasi kej4dian selepas menerima panggilan kec3masan.” Katanya.

Kaj4dian yang berlaku kira-kira jam 8 malam itu mem4ksa pihak bomba dengan kekuatan 15 anggota segera ke tempat yang dilaporkan selepas menerima panggilan kecemas4n pada jam 8.22 malam.

Tambah Habibi lagi, mangsa kini sedang dirawat di hospital sama dan pihak berkuasa sedang menjalani siasatan serta akan mengambil keterangan daripada pihak m4ngsa.

“M4ngsa kini dirawat di hospital sama dan siasatan lanjut akan dijalankan termasuk mengambil keterangan m4ngsa.”  Ujarnya.

Sumber: Harian Metro (Juwan Riduan)