Empat ‘ke$ tlkam’ Yang DiIaporkan Melibatkan Ahli Keluarga Sendiri.

SEMALAM kita dikejvtkan sekali lagi dengan ke$ yang mana seorang bapa terg4mak menik4m b4yi perempuannya yang berusia 18 bulan di sebuah flat di Puchong Permai, Selangor.

Kejadian tldak didvga itu berlaku sekitar jam 4 petang ketika svspek berusia 27 tahun bersama anaknya berada di rumah.

Menurut laporan akhbar tempatan, su$pek dikatakan telah meng4muk secara tiba-tiba dan bertindak menik4m pervt anak perempuannya itu

Ternyata perkara tersebut tidak sepatutnya berlaku tambahan pula svspek merupakan ayah kandung kepada m4ngsa.

Namun, kejadian seumpama itu juga kerap dilaporkan berlaku sejak kebelakangan ini dan ternyata motif utama su$pek mampu bertindak diluar jangkaan seperti itu menjadi tanda tanya warganet sehingga ke hari ini.

Antara kejadian ‘ke$ tlkam’ yang pernah dilaporkan berlaku di Malaysia yang melibatkan su$pek dan mangs4nya ahli keluarga sendiri adalah seperti :

1. B4yi m4ti dicekek, ibu dit!kam (14 November 2019)
B4yi perempuan berusia tiga minggu m4ut selepas enam hari dir4wat di hospital akibat dicek1k, manakala ibunya krit1kal kerana dit1kam menggunakan pemvtar skrv di sebuah apartmen di Batu Caves, Gombak.
B4yi mal4ng itu disahkan men1nggal dunia jam 4.30 pagi, 19 November lalu ketika dir4wat di H0spital Selayang, manakala ibunya dilaporkan dalam keadaan krit1kal.

2. Penganggur t1kam anak saudara (27 Januari 2020)
Seorang penganggur didkwa berhubung ke$ t!kam anak saudaranya sendiri menggunakan pi$au pem0tong sayur.
Hasil ujian saringan urln mendapati su$pek pos1tif d4dah jenis methphetmine.

3. Anak t!kam bapa tegur main telefon bimbit (18 November 2020)
Seorang anak men!kam bapanya dengan sebilah pi$au selepas ber4ng akibat ditegur kerana Ieka bermain telefon bimbit dalam kejadian di Rumah Rakyat Simpang Pertang, Jelebu, Negeri Sembilan.
Mangs4 menegur su$pek berusia 35 tahun yang asyik bermain telefon bimbit sehingga berlaku pertengk4ran.
Mangs4 kemudian memvkvl su$pek dengan kerusi plastik menyebabkan su$pek bertindak menlkam mangs4 dengan pi$au.

4. Ibu mavt dit!kam anak, m4yat diletak atas kerusi (12 November 2019)
H4yat seorang ibu berakhir dalam keadaan tr4gis dan meny4yat hati selepas dipercayai diti!kam anak kandungnya di rumah mereka di Taman Kampung Padang, Kuantan, Pahang.
Dalam kejadian itu, m4ngsa, Sefiah Hamid, 62, m4ut dengan kesan t!kaman di bahagian leher kanannya dipercayai dit!kam anak lelakinya yang s4kit ment4l.
Su$pek berumur 38 tahun itu bertindak meletakkan m4yat ibunya di atas kerusi roda sebelum menolak keluar dari rumah sejauh 50 meter.
Namun hakikatnya, tidak semua keluarga memiliki suasana harmoni yang sentiasa hidup bahagia. Banyak kisah hubungan pasangan dengan anak tidak mendengar kata dan ada juga yang kvrang bernasib baik mendapat ahli keluarga yang mengalami mas4lah kes1hatan.

Oleh demikian, golongan seperti itu perlu didekati dengan cara yang sedikit berbeza dan jika perlu ditegvr mereka tldak boleh ditegvr dengan k4sar atau ker4s.

Segala mas4lah dalam hubungan kekeluargaan dapat diselesaikan jika ia dibincang dengan cara berhemah.

Sumber:sinarharian

Be the first to comment on "Empat ‘ke$ tlkam’ Yang DiIaporkan Melibatkan Ahli Keluarga Sendiri."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*