“Majlis Diteruskan Dalam Suasana S3dih”

Majlis perkahwinan diteruskan, pelamin s3pi tanpa pengantin.

MARANG – Majlis perkahwinan pasangan pengantin, Naim Hariri Kamaruddin, 31, yang dikhvatiri Iemas di Pantai Kelulut, di sini tetap ditervskan di kediaman bakaI pengantin perempuan, Fatin Nabila Huda Ismail, 27, di Kampung Surau Haji Mat Zin, Bukit Payong di sini pada Sabtu.

Hasil tinjavan di kediaman bakaI pengantin perempuan mendapati pelamin yang siap dipasang hanya dilihat s3pi tanp4 pengantin.

Tetamu jempvtan mula hadir jam 10 pagi serta ahli keluarga meIayan tetamu seperti biasa sambil meniti$kan air mata apabila masing-masing mengvcapkan takzi4h di atas apa yang telah berIaku.

Kelihatan segala persiapan seperti pelamin, khemah, makanan, cenderahati termasuk buku catatan kehadiran tetamu juga telah tersedia.

Menurut bapa pengantin perempuan, Ismail Awang, 61, majlis berkenaan diteruskan juga bagi meraikan tetamu yang datang termasuk dari jauh lagipun segala persiapan sudah disediakan tetapi tidak meny4ngka pula akan berIaku perkara sebegini.

kad jempvtan pasangan itu diletakkan di atas meja di hadapan pintu utama rumah pengantin
“WaIaupun s3dih dengan kehiIangan bakaI menantu dan na$ib yang menlmpa anak pak cik, kami sekeluarga gagahkan diri melayan tetamu yang sudah dijemput lebih kvrang 500 orang. Lagipun makanan sudah ditempah lebih awal, nanti memb4zir pula.

“Hanya majlis akad nikah yang sepatutnya berIangsung jam 10 pagi tadi yang dijadualkan berlangsung di Masjid Kampung Surau Haji Mat Zin di sini dibat4lkan.

Kelihatan tetamu yang diundang mula datang ke rumah bakaI pengantin perempuan di Kampung Surau Haji Mat Zin, Bukit Payong, Marang pagi Sabtu.

“Anak pak cik, Fatin Nabila Huda, 27, sudah kelvar awal pagi tadi ke pantai (lok4si kejadi4n) menghantar makanan kepada keluarga bakaI suaminya selepas sempat menjamah sedikit makanan,” katanya yang ditemui di rumahnya di sini.

Menurut Ismail berkata, dia sempat bersembang lebih kvrang 10 minit dengan bakaI menantunya itu pagi Jumaat yang datang bertandang sekejap ke rumah untuk bertanya khabar dan meIihat persiapan yang sedang diIakukan sebelum puIang semula ke tempat penginapan mereka sekeluarga yang tiba di Terengganu pada Khamis.

Menceritakan perihaI hubvngan Fatin iaitu anak ketiga daripada enam beradik bersama bakaI menantunya itu, Ismail berkata, mereka baru bertunang sebulan laIu dan telah menet4pkan tarikh 26 Disember (hari ini) untuk majlis perkahwinan sement4ra majlis sebelah pihak lelaki diadakan di Kuala Lumpur yang dir4ncang pada 9 Januari depan.

Sebahagian cenderahati yang hendak dia4gihkan kepada tetamu disusvn di hadapan rumah

“Pak cik difahamkan ibu Naim dah pes4n jangn mandi pantai tet4pi tidak tahu macam mana dia mandi juga, katanya nak pergi bersiar-siar ambil gambar sahaja bersama satu-satunya adik perempuannya itu sebelum in$iden itu berIaku,” katanya.

Pesara kerajaan itu berkata, dia tahu anaknya kvat wal4upun sekarang nampak dia mengaIami sedikit travma kerana kejadi4n itu berIaku sehari sebelum majlis perkahwinan mereka.

Dia turvt berhar4p Naim dapat ditemvi walau dalam apa jua keada4n sekalipun, biarlah kedua keluarga dapat menat4pnya buat kali ter4khir.

Sumber:sinarharian

Be the first to comment on "“Majlis Diteruskan Dalam Suasana S3dih”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*