“Penvnggang Motosikal Nyari$ Iem4s Tercmpak Dalam Sungai”

TELUK INTAN – Seorang penunggang motosikal berkvasa tinggi terc4mpak ke dalam Sungai Perak selepas terIibat kemaIangan dengan sebuah kereta di Jambatan Batu 5 di sini pada Sabtu.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.30 petang itu, lelaki berusia 36 tahun berjaya diseIamatkan oleh kumpulan pemancing udang yang kebetuIan berada di Iokasi kejadian.

Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Kamaruddin Mat Salleh berkata, sias4tan mendapati kemaIangan itu berpvnca daripada sebuah kereta jenis Proton Saga yang dipandu lelaki berusia 52 tahun yang memasuki laluan bertent4ngan sebelum dirempvh motosikal mngsa.

“Sia$atan awal mendapati kereta itu dari arah Sarang Tiong hendak menuju Ke Teluk Intan telah brek mengejvt untuk mengeIak kenderaan di hadapan yang dipandu perIahan dan memasuki laluan bertent4ngan.

“Tiba-tiba mngsa yang menvnggang motosikal jenis Benelli dari arah depan telah meIanggar bahagian tepi kereta terb4bit hingga meIambung atas jalan sebelum terjatvh ke dalam sungai,” katanya.

Katanya, mngsa yang ced3ra dihantar mendapatkan raw4tan di H$pital Teluk Intan.

“Ke$ disi4sat mengikut Sksyen 42(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sementara itu, saksi, Zunaidee Mohd Yusuf, 52, berkata, dia bersama tiga rakan terkejvt apabila melihat mangs4 meIayang terjatvh ke dalam sungai selepas terdengar bunyi dentvman kuat dari arah jambatan.

“Saya bersama tiga rakan lain ketika itu sedang memancing udang galah dengan menyewa bot tldak jauh dari jambatan.

“Melihat kejadian itu, kami menghala bot ke arah mngsa selepas ternampak mngsa timbuI dengan lengkap berjaket, topi keledar, kasut dan bersarung tangan,” katanya.

Katanya, kami semua berasa lega apabila mngsa masih lagi sedar dan segera menar1knya ke dalam bot kerana arvs yang der4s sebelum diser4hkan kepada pegawai pervbatan.

Sumber:sinarHarian

Be the first to comment on "“Penvnggang Motosikal Nyari$ Iem4s Tercmpak Dalam Sungai”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*