AjaI lbu Angg0ta B0mba

Kulim: lbu kepada seorang anggota Bomba dan PenyeIamat Pulau Pinang mavt dalam kemaIangan selepas kereta Perodua Kancil yang dinaiki bersama ahli keluarganya terb4bit dalam kemaIangan dengan sebuah motosikal di Jalan Saujana, Taman Saujana, Lunas, di sini, hari ini.

Dalam kemaIangan jam 8.40 malam itu, mangs4 dipercayai ters3pit dalam kenderaan terb4bit sebelum disahkan meninggaI dunia.

PenoIong Pengarah Bahagian 0perasi Kebombaan dan PenyeIamat, Jabatan Bomba dan PenyeIamat Malaysia (JBPM) Kedah, Penguasa Kanan Bomba I Mohamadul Ehsan Mohd Zain berkata, mangs4 adalah lbu angg0ta bomba Balai Bomba dan PenyeIamat (BBP) Paya Terubong, Pulau Pinang iaitu Pegawai Bomba Ali Sheikh Bandar Idris.

Beliau berkata, pihaknya menerima panggilan berhubvng kemaIangan itu pada jam 8.48 malam dan BBP Kulim pada jam 8.54 malam.

“KemaIangan itu memb4bitkan enam mangs4 dalam kereta Perodua Kancil itu yang dinaiki dua kan4k-kan4k lelaki berusia tiga dan enam tahun, empat wanita dewasa berusia 30 hingga 50 tahun yang dipercayai satu keluarga dan seorang daripadanya mavt.

“Penunggang motosikal berusia 27 tahun itu par4h,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Mohamadul Ehsan berkata, lima daripada mangs4 dalam kereta Perodua Kancil itu berjaya keIuar sendiri dari kenderaan itu.

Beliau berkata, angg0ta BBP Kulim yang diker4hkan ke l0kasi mengelvarkan mangs4 yang terper4ngkap dengan menggunakan peraIatan khas resque tools.

“Mangs4 disahkan meninggaI dunia oleh param3dik di l0kasi kejadian dan diserahkan kepada poIis untuk tind4kan lanjvt.

“Anggota bomba membawa dua kan4k-kan4k lelaki dan seorang penvmpang kereta Perodua Kancil itu ke Hspital Kulim manakala penvnggang motosikal itu dibawa menaiki ambuIans ke hspital sama,” katanya.

Sementara itu, Ketua PoIis Daerah Kulim, Superintendan Azhar Hashim mengesahkan berhubung kemaIangan itu dan seorang daripada mangs4 meningg4l dunia.

Beliau berkata, ke$ disias4t mengikut Sksyen 41 (1) Akta Pengangkvtan Jalan 1987.

Sumber:hmetro

Be the first to comment on "AjaI lbu Angg0ta B0mba"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*