Hilang Hampir Dua Bulan Pemilik Temui Semula Kereta Dalam Keadaan Yang Mengej0tkan

Di mana-mana negara memang ada s!ndik3t yang mencvr1 kereta untuk dijual semula sebagai ‘kereta pot0ng’. Kereta tersebut akan diler31kan dan beberapa bahagian yang boleh dijadikan sebagai alat ganti akan dijual kepada orang ramai.

Pada awal bulan Mei lalu, seorang pengguna Facebook telah meminta orang ramai untuk menghebahkan kes kecvr1an Proton Wira yang terjadi kepada rakannya.

Difahamkan kejadian tersebut berlaku ketika waktu hujan yang mana kereta tersebut diletakkan di hadapan rumah pemilik tersebut di Sungai Way, Petaling Jaya.

Setelah hampir dua bulan hil4ng tanpa khabar berita, pemilik Proton Wira tersebut menerima panggilan daripada pihak polis daerah Petaling Jaya bagi memaklumkan mengenai penemuan keretanya.

Namun beliau amat terkej0t apabila melihat keadaan keretanya yang telah diler41kan dan pihak polis menyatakan keretanya ditemui di kedai besi bur0k bersama-sama 13 buah kereta yang lain.

Hantaran tersebut telah mendapat perhatian orang ramai dan berasa simpati kepada pemilik Proton Wira tersebut setelah melihat keadaan keretanya terkini yang sudah tidak nampak rupa seperti sebuah kereta lagi.

Tambah orang ramai lagi, pemilik kedai besi bur0k tidak boleh meler41kan kenderaan lama sesuka hati dan perlu ada dokumen asal kenderaan terbabit. Jika tidak, kesemua pihak terlibat boleh didakwa melakukan satu kesalahan.

Menurut Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, pihak polis berjaya men4ngkap dua suspek yang sedang leka melera1kan komponen sebuah kereta Perodua Kembara yang dilaporkan h1lang pada 29 April lalu.

Hasil siasatan lanjut telah membawa polis ke sebuah premis barang lus0h yang tidak jauh dari lokasi penemuan Perodua Kembara tersebut. Serbuan yang telah dibuat pada premis tersebut telah menyelesaikan kes kehilangan kereta model lama di kawasan Petaling Jaya.

Sumber:The Vocket

Be the first to comment on "Hilang Hampir Dua Bulan Pemilik Temui Semula Kereta Dalam Keadaan Yang Mengej0tkan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*