Telefon NGO “Akak Perlukan B4ntuan, Bek4lan Mak4nan Tak Cvkup..,” Bila Diper1ksa Di D4lam Bilik, Ini Yang Dilihat

Negara kita masih lagi berjuang dalam memerangi w4bak p4ndemik CVD-19. Dan begitu ramai rakyat yang terkesan atas apa yang terjadi. Termasuklah hilang punca pencarian rezeki. Sehinggakan tiada bekalan untuk meneruskan kehidupan.

Namun, bersyukur kita, kerana di Malaysia kita masih mempunyai banyak NGO-NGO yang sangat prihatin dengan kebajikan rakyat yang terkesan. Walau pun begitu masih ada segelintir pihak yang mengambil kesemp4tan dalam kesemp1tan yang dihadapi orang lain.

Berkongsi di laman FB milik seorang pemuda bernama Fairuz, mengenai tindakan seorang akak yang menelefon pihak NGO mengatakan tidak mempunyai tidak cukup bekalan makanan dan memerlukan bantuan.

Namun apabila diperiksa rumahnya, yang ditemui adalah satu bilik penuh dengan bekalan makanan. Ini telah mengundang m4rah ramai ornag kerana wanita ini dianggap seperti mengambil kesemp4tan di atas keprihatinan orang lain. Sedangkan masih ada yang memerlukan bekalan-bekalan tersebut berbanding mereka.

Menjengah ke ruangan komen, ramai yang tidak senang dengan tindakan wanita tersebut.

sumber:motifviral

Be the first to comment on "Telefon NGO “Akak Perlukan B4ntuan, Bek4lan Mak4nan Tak Cvkup..,” Bila Diper1ksa Di D4lam Bilik, Ini Yang Dilihat"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*