Ebit Lew dan isteri dipanggil pol1s beri keterangan

PETALING JAYA : Pendkwah terkenal, Ebit Lew dipercayai telah dipanggil sekali lagi oleh Bukit Aman bagi memberi keterangan berhubung kes gang guan sek5ual mengaitkan dirinya, semalam.

Mengesahkan kepada Utusan Malaysia, Pengarah Jabatan Sias atan Jen4yah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Abd. Jalil Hassan berkata, beliau hadir bersama isterinya bagi membantu sia5atan.

“Kita memanggil beliau sekali lagi bagi memenuhi keperluan untuk melengkapkan sia5atan,” katanya ringkas.

Terdahulu, polis mengesahkan telah membuka satu kertas sia5tan ekoran video dan mesej luc4h yang tul4r dalam aplikasi Telegram did4kwa melibatkan seorang pendkwah terkenal.

Sia5atan itu dijalankan di bawah Sek5yen 504 Kanvn Kesek5aan kerana sengaja mengalbkan dengan niat hendak membangkltkan pec4h keamanan.

Pada masa sama, kata beliau, kes berkenaan juga disia5at di bawah Sek5yen 233 Akt4 Komunikasi dan Multimedia 1998 ekoran penggunaan tidak wajar kemudahan rangkaian atau perkhidmatan rangkaian.

Sebelum ini, Ebit atau nama sebenarnya Ebit Irawan Ibrahim Lew telah dipanggil untuk merakam keterangan percakapannya di Bukit Aman pada Ogos lalu.

Sia5atan membabltkan Ebit dijalankan di bawah tiga sek5yen iaitu Sek5yen 509 Kanvn Kesek5aan, Sek5yen 14 Akt4 Kes4lahan-Kes4lahan Kecil 1955 serta Sek5yen 233 Akt4 Komunikasi dan Multimedia 1998.-UTUSAN

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Ebit Lew dan isteri dipanggil pol1s beri keterangan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*