“Seperti Bayi Yang Tiada D0sa” Faizal Tahir Realisasikan Hasrat Lelaki New Zealand Masuk lslam, Anggap Satu Memori Indah

Penyanyi Faizal Tahir berasa teruja apabila dapat membimbing dan menyaksikan sendiri seorang lelaki warganegara New Zealand mem3luk Islam di sebuah kadang kuda yang terletak di Cameron Highland, Pahang.

Ajar mengucap kalimah syahadah

Menurut Faizal, 43, ini adalah momen paling berharga yang diterima dari adiknya, Anas Tahir dan Hidayah Centre Foundation (HCF) pada Isnin lalu.

Kata pemilik nama Ahmad Faizal Mohammad Tahir, lelaki tersebut merupakan pemilik kandang kuda yang sudah menyimpan hasrat selama 12 tahun untuk mem3luk Islam.

Ini kali pertama saya diberi peluang oleh adik saya, Anas dan Hidayah Centre Foundation (HCF) untuk membimbing seorang saudara baharu mem3luk Islam.

Ceritanya… pagi Isnin itu saya dapat mesej dari pembantu memaklumkan mengenai program syahadah ini, saya tak fikir panjang terus bangun bersiap ke lokasi dan tinggalkan semua kerja.

Lelaki berusia 60-an itu merupakan pemilik kandang kuda berkenaan dan sudah 12 tahun bercita-cita nak masuk Islam.

Alhamdulillah dapat membimbingnya mengucapkan kalimah syahadah merupakan satu momen cukup indah buat saya.

Seb4k tengok

Sebelum ini, pelantun lagu Ragaman ada berkongsi sebuah rakaman video dia mengajar mengucap kalimah syahadah di Instagram (IG).

Perkongsian tersebut telah menerima pujian daripada kalangan rakan artis dan peminat. Selain itu, wargamaya turut meluahkan rasa seb4k serta berasa meremang sewaktu melihat momen indah tersebut.

Sumber: Ohbulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "“Seperti Bayi Yang Tiada D0sa” Faizal Tahir Realisasikan Hasrat Lelaki New Zealand Masuk lslam, Anggap Satu Memori Indah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*