Harga Roti Canai Biasa Cecah Rm4? Pelancong Terkejvt Gerai Tepi Jalan Harga ‘level Kayangan’ Di Langkawi

Kebiasaannya harga sebiji roti canai biasa memang tak lebih RM2 melainkan roti sardin, tlur dan sebagainya. Lain pula yang terjadi kali ini, harga sbiji roti canai boleh mencec4h RM4 untuk satu biji roti canai biasa.

ALOR SETAR: Pelancong terkejvt apabila perlu membayar RM4 untuk sekeping roti canai biasa di sebuah gerai di Langkawi baru-baru ini.

Setiausaha Persatuan Pengguna Kedah (Cake), Mohamad Yusrizal Yusoff berkata, selepas kejadian harga hidangan seekor ikan siakap lebih RM1,000, kini pihaknya menerima pula advan roti canai mahal di pulau tersebut.

“Walaupun kita sedia maklum harga barangan dan bahan ment4h mah4l sekarang namun harga yang dikenakan pemilik gerai berkenaan tidak masuk akal,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.Kata beliau, pengadv mend4kwa gerai roti canai yang terletak ditepi jalan itu mengenakan caj RM4 bagi sekeping roti canai biasa.

Menurutnya, isu peniaga mengenakan caj makanan mahal ke atas pelancong telah lama berlaku di pulau peranginan itu terutama ketika musim cuti.

“Dari dulu peniaga makanan di Langkawi ini akan menjual harga mahal jika tiba musim kemasukan pelancong dan ia kembali disoalkan setelah pembukaan gelombang pelancongan September lalu.

“Oleh itu, pihak kami meminta Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) Kedah supaya selalu membuat pemeriksaan di prem1s dan gerai makanan yang mengambil kesemp4tan menaikkan harga makanan terlalu tinggi,” katanya.

Tambahnya, sejak dua minggu lalu, lebih 100 aduan pengguna diterima berkaitan kenaikan harga makanan dan bahan ment4h di negeri ini.

“Kami nasihatkan peniaga makanan tidak mengenakan harga membeb4nkan pengguna selain meletakkan tanda harga supaya pengguna dapat membuat pilihan sebelum memesan makanan,” ujarnya. – UTUSAN

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Harga Roti Canai Biasa Cecah Rm4? Pelancong Terkejvt Gerai Tepi Jalan Harga ‘level Kayangan’ Di Langkawi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*