“Shuib Adalah Keluarga Saya, Tak Ada Istilah Segan Tetapi Menghorm4ti” – Ibu Mentua Tiri

Ibu tiri Allahy4rham Siti Sarah Raissuddin, Siti Fatimah Suberi, 34, terkejut dengan d4kwaan yang mengatakan menantunya, Shuib kelihatan segan apabila bersamanya.

Menerusi akaun Instagramnya, Fatimah atau lebih mesra disapa Makder ini membuat naik satu hantaran yang menunjukkan seorang individu menegur hal yang berkaitan dengan hubungan kekeluargaan mereka.

Menjelaskan dakwaan individu itu, Fatimah menyatakan istilah segan tidak wujud memandangkan mereka adalah satu keluarga malah saling menghorm4ti antara satu sama lain.

Terkejut saya baca DM ni. Sebenarnya tiada istilah segan sebab kami adalah keluarga. Tidak wujud istilah menantu tiri ke, menantu kandung ke, menantu betul ke, menantu t1pu ke, Shuib adalah keluarga saya.

“Anak-anak mereka semua cucu saya. Saya yang sama-sama jaga dari mereka lahir sampai sekarang. Mungkin apa yang orang nampak orang ingt Shuib segan dengan saya tapi sebenarnya kami saling menghorm4ti,” jelasnya.

Dalam pada itu, Fatimah juga berkongsi cerita tentang detik pertama pertemuan Sarah bersama Shuib 12 tahun lalu.

“Lagi pun masa arw4h Sarah dating dengan Shuib delu pun, saya yang selalu temankan. Ingat lagi masa pertemuan pertama Sarah dengan Shuib lebih kurang 12 tahun lepas.

“Saya ada masa itu temankan arw4h. Bukan malu bukan segan tapi hormat. Saya minta doa baik-baik semua pihak untuk keluarga kami.

“Amin… InsyaAllah. Semoga doa yang baik juga berbalik kepada korang semua. Amin,” coretnya.

Terdahulu, seorang individu menghantar Direct Massage (DM) di akaun Instagram Fatimah dan mend4kwa Shuib kelihatan segan setiap kali berada bersamanya.

Komen Netizen:

“Assalam makder, ada sesuatu nak kongsikan sebab saya tengok story makder sebelum ini, saya tengok Shuib macam segan sikit dengan makder, semoga bermanfaat,” tulis individu tersebut.

DM itu juga turut disertakan dengan sepotong artikel berkaitan dengan hukum hakam antara mentua tiri dan menantu lelaki.

Sumber Sv

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "“Shuib Adalah Keluarga Saya, Tak Ada Istilah Segan Tetapi Menghorm4ti” – Ibu Mentua Tiri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*