Tak Sangka Rupanya Abg Viva Jaga Dua Anak Y4tim Yang Keh1langan Ibu, Kebaikan Terus Disebut,

Nama Azwan Omar rasanya tidak perlu diperkenalkan lagi. Kemuliaan hat1 pemuda dari Melaka ini membantu m4ngsa-man.gsa banjir menggunakan bot persendiriannya telah membuatkan ramai yang kagum dengan kebaikkan yang ditunjukan.

Sama sekali tidak mengharapkan populariti, pemuda berusia 28 tahun ini telah memandu seorang diri dari Melaka menuju ke kawasan-kawasan banjir dengan hanya berbekalkan RM50 demi menyelam4tkan ramai m4ngsa.

Jaga 2 orang anak arw4h kakak

Disebabkan itu, dia telah menjadi perhatian ramai dan digelar ‘Abang Viva’ oleh masyarakat media sosi4l.

Namun, sebalik kemurnian hat1nya membantu orang lain, ternyata dia sendiri telah menjadi keb4nggaan keluarga apabila sudi menjaga dua orang anak kakaknya yang telah men1nggal dunia walaupun dia sendiri belum berkahwin.

Masih single belum berkahwin

Hal tersebut diceritakan sendiri Azwan ketika dihubungi oleh UtusanTV. Pemuda tersebut secara berseloroh memaklumkan dia masih ‘single’ memandangkan belum berkahwin lagi.

Ditanya perihal tindakannya yang mengambil cuti kecem4san demi membantu mangs4-mangs4 banjir, pemuda berkenaan menyatakan yang dia bertaw4kal sahaja ketika mula bergerak ke Selangor dengan membawa bot yang biasa digunakan untuk memancing.

Jaga anak y4tim, tolong orang sus4h mulianya h.ati

Sehubungan dengan perkongs1an tersebut, rata-rata warganet telah meningg4lkan komen dengan menz4hirkan rasa kagum dengan kisah hidup Abang Viva yang ramai tidak tahu.

Oleh sebab itu, ramai yang beranggapan bahawa darjat pemuda tersebut diangkat oleh Allah S.W.T disebabkan ketulusan hatinya membantu ramai orang tidak kira ahli keluarga serta mangs4 banjir ketika ini.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Tak Sangka Rupanya Abg Viva Jaga Dua Anak Y4tim Yang Keh1langan Ibu, Kebaikan Terus Disebut,"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*