Terasa Terlalu Ber4t Kepercayaan Diletakkan Pada Saya,Saya Khuatir Tidak Mampu Membawanya,Abang Viva

Alor Gajah: “Andai kata dapat diundurkan masa, saya tidak mahu jadi seperti sekarang ini kerana am4nah dan kepercayaan diberikan orang ramai terlalu tinggi, saya khu4tir tidak mampu membawanya.” Itu kata Azwan Omar atau lebih dikenali sebagai Abang Viva.

Menurut Azwan, 29, niatnya sepanjang 10 hari turun membantu m4ngsa banjir di Selangor dan Pahang bukan untuk meminta balasan mahupun penghargaan sebaliknya dilakukan atas dasar ikhlas ingin membantu mereka yang ditimp4 muslbah.

Katanya anak bongsu daripada tiga beradik itu, keputvsan pergi membantu mangs4 banjir dibuat secara spontan dan selepas meminta izin daripada orang tuanya, dia terus bertolak dari Melaka ke Puchong.

“Perancangan awalnya saya ke Puchong hanya untuk sehari saja tetapi apabila melihat keadaan yang ter0k saya kemudian ubah fikiran untuk terus menyambung misi menyelamat serta membantu lebih ramai lagi dan Alhamdulillah urusan cuti turut dipermudahkan,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Taman Sri Pengkalan Indah, di sini.

Menurutnya, sumbangan daripada bot kecilnya tidaklah seberapa berbanding dengan individu lain yang turun sama membantu menyelamatkan mangs4 yang terper4ngkap.

“Kalau difikirkan svmbangan saya tidaklah seberapa jika dibandingkan dengan orang lain. Ada yang saya kenal sanggup datang dari Pulau Pinang dan sewa lori untuk membawa bot nelayan bagi membantu mangs4 banjir.

Dia yang bekerja sebagai pemandu jenter4 berat berkata, pengalaman sepanjang misi menyelamat mangs4 banjir adalah sesuatu yang amat berharga dan meningg4lkan kesan mendalam buat dirinya kerana tidak pernah terfikir akan berdepan situasi get1r seperti itu.

“Sebenarnya saya tidak ingat berapa ramai mangs4 yang saya selamatkan tetapi apa yang amat menyed1hkan ketika menyelamatkan b.ayi baru lahir dan ibunya yang berada di b.umbung, mujurlah mereka selamat. Apa yang membuatkan hat1 tersentvh apabila mendengar jerltan meminta tolong ketika memasuki kawasan banjir.

Azwan berkata, sepanjang misi menyelamatkan itu dia hanya berehat dan tidur setengah atau sejam saja kerana masa dihabiskan membawa keluar seberapa ramai mangs4 yang terperangkap.

“Boleh dikatakan masa seharian dihabiskan di atas bot saja kerana apa yang difikirkan untuk membawa mereka yang terk4ndas ke tempat selamat kerana ketika itu mereka sudah terpvtus bekalan makanan dan berlindung di bumbung.

“Selepas ini, andai kata situasi sama berlaku lagi InsyaAllah saya akan bergerak sama seperti ini kerana orang ramai sudah memberikan kepercayaan dan am4nah untuk saya,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Terasa Terlalu Ber4t Kepercayaan Diletakkan Pada Saya,Saya Khuatir Tidak Mampu Membawanya,Abang Viva"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*