Video Long Tiger ‘sembang kari’ kembali tular. Apa yg dia cakap buat ramai ‘kecvt’ pervt

PETALING JAYA – Ibarat tin kosong, begitulah perumpamaan yang boleh diberikan kepada penjen4yah yang dikenali sebagai Long Tiger ketika dia beb4s sebelum ini.

Mana tidaknya, satu klip video yang menyaksikan Long Tiger atau juga Long Burm4 ‘sembang’ dan mencab4r orang lain kini kembali tular di media sosi4l.

Klip tersebut menunjukkan, lelaki botak berb4ngsa Rohingya itu menc4bar orang yang ber4ni untuk berdepan dan jika boleh untuk menmbuk mukanya.

“Kalau boleh tmbuk muka aku, kalau boleh la. Secara berdepan, kita tengok ilmu sapa yang tinggi.

“Tok guru siapa yang h4ndal, aku menuntut dulu dengan siapa aku lupa. Kita boleh tengok siapa yang hebat. Datang lah berdepan,” jelasnya.

Video tersebut juga turut menyaksikan Long Tiger turut membuka ‘buah’ dan menunjukkan gerakan aksi sil4tnya dengan hebat sekali.

Selepas kisahnya yang lari dan kemudian dit4ngkap di Kuala Ketil, Kedah baru-baru ini, rata-rata orang ramai menyifatkan Long Tiger sebagai ‘sembang lebat’.

“Dia punya sembang kalau boleh langit pun dia nak gigit. Akhirnya, kena tahan juga. Macam mana la bangs4 ni boleh pula orang angkat dekat sini,” ujar adam_ariff.

“Sembang hebat sangatkan, ni kalau kena seb4t dengan batang paip dalam lok4p nanti tunjuk la ‘buah’ kau tu.

“Pel1k aku, ada juga Melayu yang c1um tangan dia ni. Ada yang s4nggup sorok dia ni, mas4lahnya dia ni siapa sebenarnya,” ujar ImanMalik78.

Kertas siastan Long Tiger Lolos hampir siap

JOHOR BAHRU: Kertas sias4tan kes Long Tiger atau nama sebenarnya Abdul Hamim Ab. Hamid, 32, yang bertind4k mel4rikan diri dari lok4p Mahk4mah Majistret Tangkak, dekat sini dua minggu lalu hampir selesai untuk dilengkapkan.

Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, bagaimanapun pihaknya bersedia membuat permohonan penambahan tempoh r3man sekiranya diperlukan bagi melengkapkan lagi sias4tan terhadap lelaki berketurunan Rohingya itu.

“Sambung rem4n atau tidak, ini berg4ntung kepada sias.atan kita, kalau belum lengkap mungkin kita akan minta sambung rem4n. Ini juga berg4ntung kepada Majistret sama ada akan bagi rem4n tambahan atau tidak.

“Tetapi saya rasa Insya-Allah, ‘more or less’ kita dah siapkan kertas sias4tan, kes ini adalah ‘straight forward’ iaitu dia mel4rikan diri daripada tah4nan. Kita akan lihat kalau tidak cukup, kita akan minta rem4n tambahan,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas majlis pelancaran Santai Cycle Persatuan Keluarga Polis (Perkep) Johor 2021 di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor, di sini hari ini.

Dalam perkembangan sama, Ayob Khan memaklumkan jumlah t4ngkapan suspek melibatkan kes terb.abit masih kekal empat orang termasuk Long Tiger.

Pada Selasa lalu, polis berjaya men4han suspek dalam burvan itu yang menyembunyikan diri di rumah seorang p0ndan di Jalan Kuala Ketil, Sungai Petani, Kedah ketika serbvan dilakukan sepasukan anggota polis.

Seorang lelaki berperwatakan perempuan yang berusia 46 tahun turut dicekvp dalam serbuan itu kerana disyakl bersub4hat melindungi Long Tiger sebelum dua lagi lelaki dit4ngkap di Batu Pahat, tidak lama kemudian.

Terdahulu kira-kira pukul 11.55 pagi, 15 Disember, Long Tiger melol0skan diri melalui pintu utama Mahkamah Majistret Tangkak sebelum perbic4raan melibatkannya di bawah Sek5yen 388 Kanun Kesek5aan kerana pemer4san bermula.

Dalam tempoh berkenaan, peguam, Datuk Sharudin Ali mengumumkan penarikan diri daripada mewakili Long Tiger di mahkamah dalam semua kes yang ditud0h terhadapnya.

Ekoran kejadian itu juga, Ketua Polis Daerah Tangkak; Ketua Polis Balai Tangkak dan seorang Inspektor Ketenteraman Awam Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Tangkak berdepan sias4tan tatatertib atas kesal4han kecu4ian dalam penyeliaan tugas.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Video Long Tiger ‘sembang kari’ kembali tular. Apa yg dia cakap buat ramai ‘kecvt’ pervt"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*