“Empat Negeri Berisik0 Banjlr” Fenomena Air Pasang Besar Dijangka Bermula Hari Ini

Moga Kita Sentiasa Dalam Perlindungan Allah SWT

Berikutan fenomen4 air pasang besar meland4 negara, pihak Jabatan Peng4iran dan Saliran Malaysia telah mengeluarkan n0tis kepada penduduk di pesisir pantai khususnya di negeri-negeri Pantai Barat Semenanjung Malaysia agar lebih berwaspad4.

Menerusi kenyataan dari Jabatan Pengairan dan Saliran yang dikongs1kan Bernama TV, fenomena air pasang bes4r ini dijang4a berlaku dalam tempoh empat hari bermula pada 2 Januari sehingga 5 Januari 2022.

Antara kawasan yang berisik0 termasuk di Kedah (Kuala Muda), Perak (Bagan Datoh), Selangor (Klang, Kuala Langat, Sabak Bernam dan Kuala Selangor) dan Johor (Batu Pahat dan Pontian).

Walaupun kejadian fenomena air pasang besar pada kali ini berskala kecil berbanding bulan November lalu, keadaan akan menjadi lebih burvk sekiranya angin kencang, omb.ak besar dan hujan lebat berlaku secara serentak yang akan menyebabkan banjir kil4t, limpahan air l4ut dan banjir pantai.

Oleh itu, orang ramai dinasihatkan agar mengambil langkah berjaga-jaga ketika melakukan sebarang aktiviti air, riadah dan rekreasi pada tarikh berkenaan di kawasan yang terb4bit.

Orang ramai juga diminta untuk sentiasa mem4ntau keadaan cuaca semasa. Anda perlu bersedia untuk berpindah ke tempat selamat sekiranya hujan lebat serta air pas4ng berlaku serentak dan mematuhi ar4han daripada pihak berkuasa.

by siakap keli

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "“Empat Negeri Berisik0 Banjlr” Fenomena Air Pasang Besar Dijangka Bermula Hari Ini"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*