Siapa S4ngka Suami Heliza Helmi Pernah Viral Pada Tahun 2017. Memang Gempak

MEMASUKI tahun baharu 2022, penyanyi Heliza Helmi kini sah bergelar isteri kepada ahli perniagaan Datuk Seri Mahadi Badrul Zaman di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya, kira-kira pukul 10 pagi, Sabtu.

Berita gembira itu dikongslkan pendakwah terkenal, Prof Madya Datuk Dr Mohd Izhar Ariff Mohd Kashim di Instagram.

“Tahniah kedua adinda saya Mahadi dan Heliza Helmi kerana hari ini kalian disatukan dengan izin Allah.

“Syukur kepada Allah setelah sekian lama saya menyimpan r4hsia kalian.

Berita gembira itu turut dikongs1kan oleh Prof Madya Datuk Dr Mohd Izhar Ariff Mohd Kashim

“Maaf tak dapat hadir hari ini kerana berada di kuar kawasan. Esok kita jumpa ya,” tulisnya di Instagram.
Difahamkan majlis resepsi mereka akan diadakan di Lanai Asmara, IOI Resort City, Putrajaya.

Berdebar-debar. Perasaannya nak semua orang doakan yang terbaik.

Sementara itu, menerusi sebuah video yang dimuat naik oleh jurufoto Aqo Imran, Heliza akui rasa berdeb4r sebelum majlis akad nikah berlangsung.

“Berdebar-debar. Perasaannya nak semua orang doakan yang terbaik,” katanya.

Dalam pada itu rata-rata netizen mengucapkan tahniah kepada Heliza yang juga aktivis kemanusiaan serta pasangannya.

“Alhamdulillah… tahniah Datin @nurhelizahelmi dan Datuk @mahadibz.

Heliza dan Mahadi dinikahkan Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya

“MasyaAllah macam tak percaya pula! Barakallah Heliza dan Datuk Seri Mahadi.

“Secocok dan seperjuangan… tahniah Datin Seri Heliza dan Datuk Seri Mahadi,” kata beberapa netizen.

Hasil semakan, Mahadi adalah pengasas dan presiden AUF MBZ Concortium iaitu syarikat yang menawarkan perkhidmatan pel4buran kewangan.

Dia juga pernah viral pada 2017 selepas kereta mewah jenis Jaguar miliknya dihiasi 4,600 buah kereta mainan ‘Hot Wheel’.

SUAMI HELIZA PERNAH VIRAL DENGAN KERETA YANG PENUH DENGAN MAINAN HOTWHEELS

“Selagi tidak dapat, selagi itu saya akan cuba mendapatkannya kerana ia adalah prinsip yang saya pegang sejak dulu jika inginkan sesuatu,”

Itu kata peminat kereta mainan Hot Wheels, Datuk Seri Mahadi Badrul Zaman.

Dia juga pernah viral pada 2017 selepas kereta mewah jenis Jaguar miliknya dihiasi 4,600 buah kereta mainan ‘Hot Wheel’.

Biasanya, foto kereta dihiasi kereta mainan ‘Hot Wheel’ hanya dapat dilihat pada kertas dinding, tetapi Datuk Seri Mahadi Badrul Zaman berjaya menampilkannya dalam bentuk realiti.

Menggunakan kereta pertama beliau jenis Jaguar, ahli perniagaan itu melekatkan lebih 4,600 kereta mainan berkenaan pada seluruh kereta yang beliau beli 12 tahun lepas itu.

Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Financial Genius Group (FGG) Datuk Seri Mahadi Badrul Zaman bersama 4,600 unit kereta mainan ‘Hot Wheels’ yang ditampal pada kereta Jaguar S-Type miliknya. — Foto Bernama

Kereta yang beliau hias secara penuh kreativiti itu menarik perhatian banyak orang dan sesetengahnya merakamkan foto atau beraksl dalam swafoto di pelbagai tempat apabila mereka berpeluang melihat kereta berkenaan, termasuk ketika beliau meletakkannya di kompleks beli-belah.

“Saya gembira apabila orang lain gembira. Ada yang cuba menyuruh saya berhenti ketika memandu di jalan raya. Setakat ini, tidak banyak kereta mainan berkenaan yang hil4ng. Sudah tentulah saya perlu letak kereta saya di tempat lebih selamat apabila keluar,” katanya.

Kerja menghiasi kereta itu mengambil masa kira-kira tiga minggu untuk siap dengan perbelanjaan RM20,000 dan kereta mainan berkenaan dilekatkan menggunakan gam k4ca khas.

Datuk Seri Mahadi Badrul Zaman Kongsl Cara Penjagaan Dan Macam Mana Kereta Hot Wheel Di lektakan Ke B4dan Kereta Jaguar Milik Beliau

Biasanya, foto kereta dihiasi kereta mainan ‘Hot Wheel’ hanya dapat dilihat pada kertas dinding, tetapi Datuk Seri Mahadi Badrul Zaman berjaya menampilkannya dalam bentuk realiti.

Menggunakan kereta pertama beliau jenis Jaguar, ahli perniagaan berusia 34 tahun itu melekatkan lebih 4,600 kereta mainan berkenaan pada seluruh kereta yang beliau beli 12 tahun lepas itu.

“Saya suka idea kreatif. Di samping itu, oleh kerana Jaguar adalah kereta pertama saya dan mempunyai nilai sentiment4l bagi saya, maka saya ambil keputvsan untuk menzahirkan idea itu pada kereta berkenaan,” katanya kepada Bernama hari ini.

Kereta yang beliau hias secara penuh kreativiti itu menarik perhatian banyak orang dan sesetengahnya merak4mkan foto atau beraks1 dalam swafoto di pelbagai tempat apabila mereka berpeluang melihat kereta berkenaan, termasuk ketika beliau meletakkannya di kompleks beli-belah.

“Saya gembira apabila orang lain gembira. Ada yang cuba menyuruh saya berhenti ketika memandu di jalan raya. Setakat ini, tidak banyak kereta mainan berkenaan yang hil4ng. Sudah tentulah saya perlu letak kereta saya di tempat lebih selamat apabila keluar,” katanya.
Kerja menghiasi kereta itu mengambil masa kira-kira tiga minggu untuk siap dengan perbelanjaan RM20,000 dan kereta mainan berkenaan dilekatkan menggunakan gam k4ca khas.

Beliau berkata, sejak mula menggunakan kereta yang dihiasi secara unik itu pada awal Januari, banyak orang ingin membelinya.

“Tak pernah terlintas langsung di hati saya untuk menjual kereta ini kerana inilah kereta impian saya sejak kecil lagi,” katanya.

Ditanya sama ada beliau akan mencur4hkan idea itu pada keretanya yang lain, Mahadi berkata pada masa ini, beliau tidak berhasrat berbuat demikian, walaupun pernah juga terfikir juga untuk menghiasi blazer atau sut dengan kereta mainan jenis sama.

“Idea ini mungkin pel1k bunyinya, tapi jika kita kreatif, kita akan bersikap lebih positif,” kata beliau.

Heliza Helmi Terket4r Tangan Ketika Suami Sarung Cincin
Lebih menjadi perhatian perkongs1an Instagram kelab peminat Heliza dan Hazwani iaitu TheHelmisWarrior berkongs1kan video ketika acara menyarungkan cincin.

Kelihatan Heliza malu ketika duduk dihadapan suaminya dan terket4r tangan apabila dis4rungkan cincin. Malah, keduanya kelihatan kek0k ketika menyarungkan cincin.

Difahamkan selepas akad nikah pasangan pengantin diraikan bersama ahli keluarga dan kenalan terdekat di Lanai Asmara, Putrajaya dan majlis resepsl akan diraikan di sebuah hotel terkemuka malam esok.

Suami Heliza merupakan pengasas dan Presiden AUF MBZ Concortium iaitu syarikat yang menawarkan perkhidmatan pelaburan kewangan.

Ramai Puji acara suap pulut kuning Heliza Helmi ikut sunnah “Biasa tengok acara suap menyuap berdiri…”
Ikut sunnah makan sambil duduk

Gambar dan video majlis pernikahan mereka telah mendapat perhatian ramai dan rata-rata tertarik dengan momen bahagia pasangan ini kerana penuh dengan keberkatan.

Paling mencri perhatian adalah pasangan pengantin melazimi sunnah dengan duduk semasa menjamah pulut kuning yang disuap oleh pasangan.

Walaupun perkara tersebut merupakan hal kecil dalam sesebuah majlis perkahwinan, namun ia telah mendapat perhatian dan ramai yang meninggalkan komen dengan memujl tindakan berkenaan.

Dapat dilihat Heliza dan pasangannya bertukar tempat ketika mahu meyuap pulut kuning untuk dijamah.

Biasa tengok acara suap menyuap berdiri

Sehubungan dengan perkongslan tersebut, ada beberapa warganet telah meninggalkan komen ke atas video-video berkenaan. Mereka memaklumkan yang sunnah makan sambil duduk walaupun kelihatan kecil namun besar pahalanya.

Semoga perkahwinan yang terbina dengan penuh doa ini berkekalan hingga ke akhir hayat. Tahniah Datin Sri Heliza Helmi dan Dato’ Sri Mahadi BZ.

sumber:mstar , metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Siapa S4ngka Suami Heliza Helmi Pernah Viral Pada Tahun 2017. Memang Gempak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*