Baru je nak masuk lif, sekali kolar baju ‘uncle’ ditarik pengiring VVIP buat ramai ger4m

Mahkamah kini boleh dikatakan antara lokasi p4nas di negara kita kerana pasti ada saja kes berprofil tinggi sedang dibicarakan di sana termasuklah kes melib4tkan VIP seperti bekas Perdana Menteri dan ketua parti di negara ini.

Walau bagaimanapun, baru-baru ini tular satu video yang memaparkan situasi di mahkamah ketika Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, 69, tiba untuk perbicaraannya dan ingin memasuki lif.

Sempat lambai kepada penyokong di mahkamah

DATUK Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi tiba di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menjelang prosiding rasvah pada Isnin pagi.

Presiden Umno itu tiba pada pukul 9.04 pagi, melambai kepada penyokongnya sebelum memasuki kompleks tersebut.

Uncle kena tarik kolar kerana nak beri laluan VIP masuk lif?

Menerusi video yang dikongslkan wartawan Melissa Goh di Twitter, satu inslden meng3jutkan dilihat berlaku apabila seorang ‘uncle’ berbaju kotak merah putih telah ditarik di bahagian kolarnya dari belakang ketika ingin memberi laluan bagi rombongan VIP memasuki lif tersebut.

Sebaik kolar uncle terb4bit dilepaskan, dia dilihat mengusap bahagian lehernya yang mungkin s4kit akib4t tercek1k. Alahai kesiannya…

“Tak bagi masuk takpe, tapi cara dia tarik tu bikin g4duh”

Video yang tular itu kemudian mendapat kec4man hebat netizen yang meng4nggap rombongan VIP berkenaan tidak w4jar memperlakukan uncle terb4bit sedemikian memandangkan dia sudah awal berada di depan lif.

Malah ada juga yang mengatakan tind4kan individu yang menarik kolar lelaki berkenaan sebagai biad4p.

Hormatilah Orang Jangan Tarik KolarSumber: Twitter

“Apehal kena tarik?”

Oleh yang demikian, warga netizen terus menerus mengkrit.ik tind4kan tersebut selain meluahkan rasa simp4ti dengan nasib lelaki berkemaja itu yang dilihat sudah lama menunggu pintu lif dibuka.

Ish macam-macam ye. Meskipun admin rasa bodyguard VIP tu terpaks4 ‘tarik’ uncle tu sebab ia sebahagian daripada tugasnya, tapi rasanya tak best juga kalau berlaku keker4san macam tu.

Zahid diarah bel4 diri atas 47 pertud.uhan pec4h am4nah, r4suah dan pengubahan wang h4ram
Dalam perkembangan lain, MAHKAMAH Tinggi Kuala Lumpur memerintahkan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi membel4 diri atas kesemua 47 pertudu.han r4suah memb4bitkan nilai jutaan ringgit daripada yayasan amal Yayasan Akalbudi (YAB).

Hakim Collin Lawrence Sequerah memu.tuskan pada Isnin bahawa pihak pend4kwaan telah membuktikan kes prima facie terhadap presiden Umno selepas mengambil kira keterangan yang dikemukakan pada perbicaraan.

Hakim Sequerah menetapkan 18 hari mulai 28 Mac 2022, untuk bekas timbalan perdana menteri itu membel4 diri.

Ahmad Zahid dibicarakan bagi sejumlah 47 pertud.uhan, 12 daripadanya pec4h am4nah, lapan r4suah dan 27 pengub4han wang h4ram memb4bitkan jutaan ringgit milik YAB.

sumber: lobak merah

Be the first to comment on "Baru je nak masuk lif, sekali kolar baju ‘uncle’ ditarik pengiring VVIP buat ramai ger4m"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*