Selepas di g4ntung 2 tahun, LEE Zii Jia jumpa PM Ismail Sabri. Ini keptusan terbaru BAM buat dia rasa lega

LEE Zii Jia telah membuat r4yuan untuk menyelamatkan kerjaya badmintonnya.

Dia dil4porkan telah menyer4hkan suratnya kepada Persatuan Badminton Malaysia (BAM) pada Isnin.

Keput.usannya dibuat tiga hari selepas dia diketepikan selama dua tahun daripada semua kejohanan antarabangsa kerana tidak lagi bersama pasukan kebangsaan.

Dia meletakkan jawatan pada 11 Jan untuk menjadi pemain bebas.

“BAM boleh mengesahkan bahawa kami telah menerima surat r4yuan daripada Lee Zii Jia hari ini,” kata b4dan kebangsaan itu dalam satu kenyataan.

“Sebagai b4dan yang menjaga kepentingan badminton negara, kami sedang meneliti perkara itu secepat mungkin untuk mencari penyelesaian terbaik.

“BAM berada di sini untuk melindungi bukan sahaja sukan itu, tetapi pemain, nilai dan standard yang mewakili negara kita yang tercinta.”

BAM menambah bahawa mereka menyedari sent1men masyarakat mengenai isu itu.

“Kami sedar mengenai kem4rahan dan kekec3waan yang dinyatakan terhadap persatuan. Keadaan ini amat menc4bar dan mendapat perhatian semua pihak, daripada ahli polit.ik sehinggalah pemain antarabangsa.

“Kami menghargai semua komen, krit1kan dan maklum balas yang ditujukan kepada kami. Kami akan mengambil perhatian tentang sentimen yang diluahkan oleh rakyat Malaysia.

“Sebagai sebuah institusi yang bertanggungjawab, kami mempunyai proses dan prosedur yang mesti dipatuhi. Tindakan Majlis BAM adalah berdasarkan prosedur rasmi berdasarkan maklumat yang disampaikan kepada mereka,” katanya. – The Star

Zii Jia, Jin Wei dah ‘bebas’
PERSATUAN Badminton Malaysia (BAM) bersetuju untuk membenarkan jaguh perseorangan negara, Lee Zii Jia dan pemain perseorangan wanita, Goh Jin Wei menyertai mana-mana kejohanan antarabangsa.

Perkara itu diumumkan menerusi satu kenyataan yang dikeluarkan oleh b4dan induk sukan badminton itu pada Khamis.

“BAM bersetuju untuk membenarkan Lee Zii Jia dan Goh Jin Wei untuk menyertai semua kejohanan antarabangsa.

“Persatuan sudah membuat pertimbangan berhubung rayuan yang dibuat mengikut prosedur rasmi,” demikian menurut BAM dalam kenyataan tersebut.

B4dan induk itu mengambil kira rayuan yang dibuat oleh kedua-dua pemain sebelum melepaskan mereka daripada kontrak sedia ada bersama BAM berdasarkan terma dan syarat menerusi persetujuan bersama.

Kenyataan itu dikeluarkan selepas Presiden BAM Tan Sri Norza Zakaria, Zii Jia dan Jin Wei mengadakan pertemuan bersama Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan penaung BAM Datin Seri Muhaini Zainal Abidin pada Khamis.

“BAM ingin berterima kasih kepada Zii Jia dan Jin Wei atas dedikasi serta komitmen yang ditunjukkan kepada negara. Semoga mereka mencapai kejayaan pada masa hadapan,” ujarnya lagi.

Zii Jia dan Jin Wei mengadakan pertemuan bersama Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob pada Khamis. Foto: Bernama

Untuk rekod, BAM sebelum ini membuat kep.utusan tidak mendaftarkan dua pemain berkenaan dalam sebarang kejohanan selama dua tahun susulan tindakan mereka mahu meningg4lkan persatuan itu dan bergerak secara profesional. – THE STAR

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Selepas di g4ntung 2 tahun, LEE Zii Jia jumpa PM Ismail Sabri. Ini keptusan terbaru BAM buat dia rasa lega"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*