Abang Mgs4 Ceritakan Gurauan Terakhir Menjadi Petanda aj4l

RAUB – Gurauan mahu memakai telekung semasa majlis perkahwinan anak saudara yang berlangsung semalam menjadi petanda seorang wanita pergi buat selama-lamanya.

Abang sulung kepada m4ng­sa, Hassan Fikri Mohamad, 63, berkata, adiknya yang merupakan anak ketujuh daripada lapan beradik yang merupakan seorang periang ada bergurau bersama keluarga yang lain yang dia mahu pakai telekung semasa majlis perkahwinan itu semalam.

Dalam kejadian kem4langan kelmarin, m4ngsa, Raihan Mohamad, 43, dan tiga anaknya iaitu Ahda Dalili Mohd, Nazri, 14; Ahmad Muaz, 7, dan Ahda Imtinan, 4, m4ut selepas Toyota Vellfire dinaiki mereka dir3mpuh sebuah trak pikap Nissan Navara.

Kejadian berlaku di simpang lampu isyarat susur Lebuh Raya Central Spine Road (CSR) dekat Kilometer 2 Jalan Lebu Mempaga di sini kelmarin.

KEADAAN kenderaan jenis Toyota Velfire yang rem0k ter0k selepas diremp0h pacuan empat roda dalam kejadian kem4langan m4ut di Kilometer 2 Jalan Lebu-Mempaga di Bentong kelmarin.
Semasa kejadian mangs4 yang menaiki kenderaan Toyota ­Velfire dipandu suaminya dalam perjalanan dari Gua Musang, Kelantan ke Cheras, Kuala Lumpur bagi menghadiri majlis ken­duri kahwin anak saudara.

Tambah Hassan, pada malam sebelum kejadian, kakak ada bertanya kepada Raihan hendak pakai baju macam mana ketika kenduri, pertanyaan itu dijawab secara bergurau adalah telekung.

“Sekarang baru kami tahu, itu adalah petanda jawapan pel1k­nya malam tadi (kelmarin) hendak pakai telekung saja, kami reda dengan apa berlaku,” katanya ketika ditemui di Hospital Raub di sini malam kelmarin.

Suami mangs4 yang memandu MPV berkenaan mengalami keced3raan ringan di bahagian ta­ngan, manakala dua lagi anak mangs4 yang menaiki kereta lain yang berkonvoi di belakang kereta dinaiki mangs4 terselamat.

Menurut Hassan dia berasa terkej.ut dan sed1h dengan kejadian yang menimp4 adiknya yang juga sorang guru yang dalam perjalanan berkumpul ke rumah­nya sebelum menghadiri majlis perkahwinan esok (semalam).

Jen4zah empat beranak dikebum1kan dalam satu kub.ur di Tanah Perku.buran Islam Kampung Panchor, Kota Bharu semalam.
Katanya, kehil4ngan m4ngsa amat dirasai semua ahli keluarga memandangkan dia seorang yang periang dan sering bergurau dengan adik beradik lain.

“Kejadian ini juga amat memberi kesan kepada emak saya yang tinggal di Kampung Panchor kerana mangs4 sering pulang ke kampung bagi membantu dan menyediakan keperluan emak yang tinggal dengan adik lelaki.

“S3dih melihat dua anaknya yang terpaks4 menerima kenya­taan hil4ng ibu dan tiga adik-beradik sekelip mata, suaminya memang seorang yang tabah dalam berhadapan uji4n besar ini,” katanya.

Dalam pada itu, suami m4ng­sa, Mohd. Nazri Hamid, 44, berkata, dia tersent4k apabila mendengar jeritan Raihan sebelum kenderaan mereka dir3mpuh Nissan Navara yang mel4nggar lampu isyarat merah.

Ujarnya, jeritan itu masih ­terngiang-ngiang di telinga apabila ins1den itu merupakan kali terakhir dia mendengar suara isterinya.

Jen4zah keempat-empat m4ng­sa dikebu.mikan dalam satu kub.ur di Tanah Perkubu.ran Islam Kampung Panchor, Kota Bharu pagi semalam.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Abang Mgs4 Ceritakan Gurauan Terakhir Menjadi Petanda aj4l"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*