Mamat Ni Kongsl Rakaman Dia Ajar Pekerja Restoran Terkenal, Sekali Netizan Pula Tak Puas Hati

Berdepan dengan pelbagai jenis pelanggan dengan rag4m yang berbeza-beza menjadi cab4ran utama buat mereka yang bekerja di restoran.

Terbaharu, tular satu video memaparkan seorang pelanggan lelaki men3ngking pekerja restoran makanan segera ketika dia membuat pembelian menerusi perkhidmatan pandu lalu atau drive-thru.

Dalam kejadian tersebut, pelanggan berkenaan dilihat dilayan oleh seorang petugas lelaki di kaunter drive-thru restoran McD0nald’s yang tidak dapat dipastikan lokasinya.

Pada mulanya urusan membuat pesanan dibuat seperti biasa, namun tidak lama selepas itu dia nampak ber4ng selepas diajukan soalan oleh pekerja berkenaan sekali lagi bagi mendapatkan kepastian mengenai pesanan yang dibuat olehnya.

“Saya dah cakap tiga (ketul ayam) tadi kan. Set saya cakap. Pek4k ke apa kau ni?” ujar pelanggan tersebut yang meninggikan suaranya.

Dia kemudiannya memandu ke kaunter drive-thru seterusnya untuk membuat pembayaran dan mengambil makanan yang dipesan.

“Lain kali cakap dengan customer tu elok-elok sikit,” ujarnya lagi.

“Terhegeh-hegeh, sorry-sorry. Tak payah sorry lah, dah buat s4lah tu, sal4h la.

“Haa, aku dah panas ni. Cakap bukan main kekw4t,” ujar pelanggan lelaki itu lagi.

Video itu dipercayai dirakam sendiri oleh pelanggan berkenaan dari dalam keretanya sebelum ia dikongs1 ke aplikasi TkT0k.

Rakaman tersebut bagaimanapun ‘les4p’ selepas empunya b4dan dikec4m netizen sehingga dia turut meletakkan akaun TkT0k miliknya dalam mod privasi.

video player

Mal4ng menimp4 pelanggan lelaki tersebut apabila ada netizen yang sudah memuat turun video tersebut sebelum ia disebarkan semula ke platform Twtter.

Rata-rata netizen mengec4m pelanggan itu yang disifatkan biad.ab dan tidak bertimbang rasa terhadap pekerja restoran.

“Kita hidup dalam zaman yang mana orang merakam kebod0han sendiri,” tulis @hanifjamals di Twitter, merujuk kepada perbuatan pelanggan itu yang merakam aks1nya memar4hi pekerja berkenaan.

“Buat content bodoh untuk post dekat sos1al media. Seriously, staff kerja F&B ni antara yang paling menc4bar sebab apa? Sebab ada customer kerek macam ni lah.

“Kalau tak reti sabar jangan order drive thru, ingat benda tu boleh dengar clear ke? Memanglah ulang dua atau tiga kali supaya tiada kes4lahan order m4ngkuk jamban betul.

“Yang dia tiba-tiba trigger nak mar.ah kenapa? Customer service memang kena tanya banyak kali untuk make sure order betul. Apa masal.ah dia? Lainlah kalau cashier tu tinggi suara kat customer,” tulis beberapa netizen lagi.

Untuk rekod, video kejadian itu yang disebarkan ke Twitter oleh seorang individu pada awal pagi Ahad telah meraih lebih setengah juta tontonan.

Di sebalik kec4man yang berterusan, ada netizen turut menitipkan pesan agar kita semua sentiasa menghormati pekerja restoran atau sesiapa sahaja dalam dunia ini.

Betul tu, yang penting kita kena sentiasa hormat orang. Bak kata orang putih “respect is earned, not given”.

Kredit:Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Mamat Ni Kongsl Rakaman Dia Ajar Pekerja Restoran Terkenal, Sekali Netizan Pula Tak Puas Hati"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*