Ini Faktor ‘Pembvnuh Senyap’ Berlaku, Pvnca Sebenar Roslan Shah Reb4h Dided4hkan

BARU-baru ini peserta Big Stage 2022, Ajoi Zainal pit4m di belakang pentas. Penyanyi berusia 24 tahun itu dilaporkan reb4h susulan daripada mas4lah kesihatan.

Hari ini, penyanyi dan pengacara, Roslan Shah pula reb4h ketika menjadi tetamu program Wanita Hari Ini (WHI) yang disiarkan secara langsung.

TV3 dalam kenyataannya melaporkan Roslan dalam keadaan stabil selepas menjalani pemeriksaan doktor.

“Roslan yang sedang diwawancara tiba-tiba kelihatan terj4tuh dari kerusi sewaktu WHI bersiaran secara langsung di Studio B, Sri Pentas.

“Sebaik sahaja kejadian itu, pihak produksi tanpa meleng4hkan masa telah memanggil panel doktor di Sri Pentas untuk memeriks4 keadaan beliau.”

“Semasa pemeriksaan, selebriti itu sedar dan memberi respons. Bagaimanapun dia didapati mengal4mi tek4nan dar4h tinggi dan terus dikej4rkan ke Hospital Sungai Buloh dengan ambulans untuk pemeriksaan lanjut.

“Kami dimaklumkan keadaan beliau kini stabil dan pemeriksaan uji4n s4ringan kit uji4n pantas (RTK) menunjukkan keput.usan neg4tif, sama seperti sehari sebelum hadir di Sri Pentas,”katanya.

Dalam pada itu, stesen televisyen berkenaan meneg4skan pihaknya amat menitikberatkan keselamatan kru penerbitan dan tetamu serta mem4tuhi semua prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan.

Malah setiap tetamu jemputan perlu lengkap dua dos v4ksin dan menjalankan uji4n saringan RTK sebelum memasuki premis Sri Pentas.

Sama-sama kita doakan Roslan pulih segera.

INFO TEKANAN DAR4H TINGGI

Tekanan dar4h tinggi dikenali sebagai ‘pemb.unuh senyap’ kerana simptom-simptomnya j4rang dijumpai pada peringkat awal. Ini juga menyebabkan ramai pes4kit tidak didiagnos dan dirawat.

Bacaan tek4nan dar4h terlalu tinggi boleh menyebabkan situasi seperti berikut:

-S4kit kep4la

-Ke.lesuan dan gelis.ah

-Hidung berd4rah

-Kelet.ihan

-Loy4 dan munt4h

-Penglihatan yang k4bur

-Kes4kitan pada bahagian d4da dan ses4k n4fas

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Ini Faktor ‘Pembvnuh Senyap’ Berlaku, Pvnca Sebenar Roslan Shah Reb4h Dided4hkan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*