Rakan-rakan sering kata ‘muka sama’ sejak dulu, rupanya ini ‘hubungan’ gadis ini dgn Tangmo Nida

KES kem4tian aktres Tangmo Nida masih h4ngat diperkatakan dalam kalangan netizen.

Berbagai spekulasi dan teori dikeluarkan oleh pihak tertentu yang mengesy4ki kem4langan ini adalah dirancang.

Ketika kisahnya menjadi perhatian, muncul seorang wanita di negara ini yang wajahnya dikatakan saling tak tump4h dengan bintang terkenal antarabangsa dari Thailand itu.

Menerusi perkongsian video yang dimuatnaik oleh adik iparnya, rata-rata netizen turut mengakui bahawa wajah wanita itu, yang hanya mahu dikenali sebagai Fee Fitroh, 34, mirip aktres berkenaan.

Ketika dihubungi mStar, dia yang mesra disapa Fee berkata wajahnya sudah disamakan dengan Tangmo sejak dulu lagi tetapi semakin diperkatakan selepas kes kem4tiannya menjadi perhatian rakyat negara ini.

Tangmo Nida dan Fee kedua-dua asal dari Thailand

“Saya tak tahu adik ipar nak post video tu. Saya tahu pun selepas kawan dan customer dari Thailand beritahu video saya dah viral sampai negara sana. Customer tu selalu datang salun milik saya dekat Sungai Golok, Thailand.

“Saya sendiri pun memang berasal dari Thailand. Bagi saya, wajah kami tak sama pun. Tapi sejak kes kem4tian Tangmo, makin ramai orang tegur dan cakap sama,” jelas Fee.

Rakan dan pelanggan dari Thailand beritahu video gadis ini sudah viral sampai negara asalnya, Thailand.

Ketika dihubungi mStar, sesi temubual melalui panggilan WhatsApp ini terpaks4 diterjemahkan oleh adik iparnya, Lely Malik, 28, seorang warga tempatan yang menjadi perantara perbualan.

Ini disebabkan Fee baru menetap di Malaysia setelah berkahwin dengan jejaka berasal dari Kelantan, Nik Rosdi, yang berusia 41 tahun.

Bila video muka saya sama dengan Tangmo tu viral, saya t4kut juga sebab disamakan dengan orang yang dah meningg4l.
FEE
“Saya tak berapa fasih nak cakap Melayu kecuali dalam slang Kelantan. Tetapi sekarang boleh membaca dan mengeja perkataan Melayu cuma lambat sikit.

“Lagipun saya datang Malaysia sebelum PKP tahun 2018 lepas kahwin. Jadi saya masih baru lagi. Saya dan suami tinggal dekat kawasan Rantau selepas mendirikan rumahtangga.

“Saya kenal suami dekat Facebook. Pertama kali jumpa dia pun masa hari perkahwinan. Masa bercinta pun kami cuma berbual melalui video call saja,” jelas Fee.

Wanita ini masih belajar untuk fasih berbahasa Melayu setelah menetap di Malaysia sejak 2018.

Bercerita lanjut, Fee mengakui bahawa dia terkesan dengan berita kem4tian Tangmo walaupun tidak mengenali aktres itu secara peribadi.

“Bila video muka saya sama dengan Tangmo tu viral, saya t4kut juga sebab disamakan dengan orang yang dah meningg4l. Tapi bagi saya cerita kem4tiannya sangat menyed1hkan.

“Saya memang ambil tahu perkembangan Tangmo sebelum kes kem4tian dia lagi. Bagi saya banyak cerita yang tak betul dikeluarkan. Kita masih tak tahu macam mana sebenarnya kejadian sampai dia m4ti, jadi hal ni bagi saya belum selesai.

Fee juga merupakan seorang model untuk sebuah syarikat tudung.

“Apa yang saya tahu, Tangmo ni orangnya baik. Dulu dia orang sus4h duduk dengan bapa selepas berpis4h dengan ibunya. Masa dia bercinta pun pernah nak bun.uh diri sebab pu,tus dengan kekasihnya,” jelas Fee yang prihatin dengan berita dan g0sip aktres ini semasa di Thailand.

Bercerita mengenai dirinya, Fee merupakan seorang model koleksi tudung sejak tahun 2018 sehingga kini.

Wanita ini berkata dia sudah mula membiasakan diri dengan budaya Melayu namun masih terus makan makanan Thailand yang ped4s dan masam kerana ibu mentuanya di Kelantan juga berasal dari Thailand.

Wanita berasal dari Thailand ini turut melu4hkan rasa simpat1 dengan nasib menimp4 aktres Tangmo Nida.

Dalam pada itu, Fee begitu teruja setelah mengetahui tentang festival makanan Thailand di Malaysia iaitu Absolut Food Fest yang bakal diadakan kelak di Kuala Lumpur kerana dia dan adik iparnya juga akan berniaga di sana.

Tiada gigi p4tah, hent4kan di kepal4 Tangmo
Bangkok: Bed4h si4sat tidak menemui kes4n gigi pat4h atau kec3deraan kepala pada m4yat pelakon Pattarathida ‘Tangmo’ Patcharaveerapong atau Tangmo Nida yang lem4s selepas terj.atuh daripada bot laju di Sungai Chao Phraya di Nonthaburi, 24 Februari lalu.

Perkara itu dimaklumkan doktor daripada Institut Perubatan Forensik (IFM) Hospital Besar Polis yang melakukan proses bed4h si4sat, lapor Bangkok Post.

Menurutnya, beliau memeriks4 mulut Tangmo Nida dan mendapati tiada gigi yang p4tah, sementara pemeriksaan kepala juga tidak menemukan kesan traum4 daripada objek ker4s.

Bed4h sias.atan itu selepas pelakon dan juga petugas menyelamat, Ekkapun ‘Tide’ Bunluerit memberitahu rancangan televisyen bahawa muka wanita itu telah dip.ukul objek ker4s berikutan kes4n leb4m pada mata kanan, manakala beberapa gigi kelihatan pat4h

Tide adalah antara orang terawal melihat m4yat Tangmo selepas dibawa naik.

Ketua IFM Supichai Limsiwawong berkata, doktor yang melakukan bedah si4sat memberitahu m4yat mengal4mi beberapa luk4 terutama luk.a besar di pah4 kanan.

Bagaimanapun, beliau memaklumkan belum menerima laporan berhubung keced3raan kep4la.

Katanya, sampel tisu daripada b4dan Tangmo sudah dihantar ke dua hospital untuk uji4n lanjut, namun keput.usannya belum diperoleh.

Tangmo, 37, j.atuh dalam Sungai Chao Phraya dekat jeti Pibul 1 di daerah Muang pada 10.40 malam, 24 Februari lalu ketika bersiar dengan bot laju bersama lima individu.

May4tnya ditemui pada 1 petang, 26 Februari.

Pemilik bot, Tanupat ‘Por’ Lerttaweewit dan Phaiboon ‘Robert’ Trikanjananun yang memandu bot itu didakw4 atas tudu.han beroperasi tanpa lesen dan kecu4ian yang membawa kepada kem.atian.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Rakan-rakan sering kata ‘muka sama’ sejak dulu, rupanya ini ‘hubungan’ gadis ini dgn Tangmo Nida"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*