Upacara pemb4karan Tangmo Nida ditunda, lokasi mayat dipindahkan buat ramai makin berdebar

UPACARA pembak4ran m4yat aktres Tangmo Nida ditunda secara rasmi.

Penundaan itu disebabkan ibunya, Panida mendes4k forensik memindahkan m4yat Tangmo ke Institut Pusat Ilmu Forensik Kementerian Kehakiman.

Perkara itu dimaklumkan oleh peguam keluarga Tangmo, Kritsana Sriboonpimsuay pada Sabtu.

“Saya telah menyerahkan dokumen kepada penyelidik di Ibu Pejabat Polis Daerah 1, meminta mereka untuk membeku.kan tubu.h sebelum memindahkan m4yat ke Institut Pusat Ilmu Forensik,”

“Keluarga Tangmo yakin terdapat luka pada tu.buh Tangmo dan ingin mengetahui punc4 kem4tian,” katanya.

tangmo nida 2Upacara memberi penghormatan terakhir kepada Tangmo Nida.

Sebelum itu, upacara memberi penghormatan terakhir buat aktres itu diadakan di Gerej4 Liberty Bangkok pada Jumaat hingga Ahad.

Justeru, Kritsana berkata, permintaan untuk bed4h siasat kedua itu secara tidak langsung upacara pembak4ran yang sepatutnya berlangsung Isnin ditunda sehingga selesai.

Polis masih meneruskan sias4tan dan memeriksa bukti baharu yang mungkin bertentangan dengan laporan awal mereka bahawa kem4tian adalah kemal4ngan.

Bed4h si4sat semula m4yat Tangmo diutarakan oleh aktor dan petugas penyelamat bernama Ekkapun.

Ekkapun merupakan orang pertama yang melihat may4t Tangmo sejurus dikeluarkan dari sungai.

Menurutnya, wajah aktres itu seperti terkena puku.lan benda keras, ada luk4 di mata kanan dan beberapa gigi p4tah.

Untuk rekod m4yat Tangmo ditemui selepas tiga hari terj4tuh dari sebuah bot di Sungai Chao Phraya.

Pelbagai spekulas1 timbul berkaitan punc4 kem4tian namun sebelum ini pihak polis telahpun menjelaskan Tangmo meningg4l dunia akib4t lepas kerana terdapat kes4n lumpur pada paru-paru.

Mahu May4t Dibed4h Si4sat Semula! Ini 4 Fakta Kes Kem4tian Tangmo Nida
Aktres Thailand, Tangmo Nida baru-baru ini ditemui mat1 di Sungai Chao Phraya pada 26 Februari selepas pencarian selama 38 jam. Kem4tian Tangmo Nida turut disi4sat oleh pihak polis Thailand dan ini adalah 4 fakta mengenai kes tersebut!

1. 71 Saksi Diperiksa

Memetik laporan Bangkok Post, pihak polis Thailand telah menyoal siasat saksi seramai 71 orang bagi kes kem4tian Tangmo Nida. Saksi tersebut termasuk lima orang individu yang berada di dalam bot laju yang dinaiki bersama Tangmo pada hari kejadian.

Pemandu bot laju, Phaibooon “Robert” Rtikanjanamum membuat pengakuan bahawa dia tidak begitu mahir mengemudi bot, malah bot laju itu bergoyang di bawah stereng yang menyebabkan Tangmo terjatuh dalam sungai.

2. Permintaan Bed4h Si4sat Semula

Ibu kepada Tangmo , Panida Sirayootyotin, mahu bed4h si4sat dilakukan semula. Permintaan itu disampaikan melalui peguamnya, Krissa Sriboonpimsuay di Balai Polis Muang, Provinsi Nonthaburi pada 7 Mac lalu.

Krissa turut meminta pihak Balai Polis Diraja Thailand menghubungkannya dengan Bekas Rekrut Am Institut Sains Forensik Pusat, Khunying Porntip Rojasunan untuk menjalankan bed4h si4sat baharu kerana Panida mempunyai ker4guan dengan keputu.san b3dah si4sat pertama yang dijalankan sebelum ini.

3. 2 Individu Jadi Defendan

Ketika artikel ini ditulis, setakat ini pihak polis telah menetapkan Tanupat , pemilik kapal dan Phaiboon, pemandu kapal, sebagai defendan di atas kes pengoperasian kapal tanpa permit yang menyebabkan kem4tian. Lt.Gen. Pol Jirapat Phumjit mengatakan bahawa pihaknya belum dapat mengesahkan kecu4ian siapakah yang menyebabkan kem4tian Tangmo.

“Setakat ini tiada teori yang diabaikan. Sama ada ia kemal4ngan atau perkara lain di sebalik kejadian itu, kami menyasarkan untuk membuat sias4tan selengkap mungkin dengan bantuan bukti forensik.”

4. Rancangan Untuk Menyimpulkan Sias4tan

Jurucakap Pihak Polis Thailand, Mejar Jeneral Pol Yingyos menyatakan bahawa berdasarkan bukti dan keterangan saksi, kem4tian Tangmo adalah disebabkan oleh kecu4ian yang membawa kepada kem4tian, bukan pembu.nuhan.

Ketua Polis Negara, Jeneral Suwat Jangyosuk telah bertemu dengan penyi4sat polis , pegawai forensik, dan pihak lain yang berkaitan untuk memuktamadkan kes kem4tian Tangmo malah siasatan kes ini juga dijangka akan selesai dalam tempoh terdekat.

Sumber – Bangkok Post

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Upacara pemb4karan Tangmo Nida ditunda, lokasi mayat dipindahkan buat ramai makin berdebar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*