“Tangmo…Tangmo Apa? L4ntak Dia Dah M4ti!” – Ramai Melentlng Bila Ustaz Kazim Elias Tegur Org Kita Suka ‘Lebih-Lebih’

Penceramah bebas, Ustaz Kazim Elias (UKE) menerima kec4man hebat apabila men3gur sikap sesetengah individu yang suka berlebih-lebihan dalam sesuatu perkaraUKE menerusi sebuah rakaman ceramahnya berkata, sikap suka menyibuk orang kita membicarakan tentang mendiang lebih daripada bercakap tentang Ramadan yang bakal tiba.

“Orang kita ni tak ada kena mengena dengan dia pun dia sibuk. Aktres Thailand Tangmo m4ti sibuk siang malam, siapa bun.uh dia…kesian.

“Siang malam duk cerita Tangmo…Tangmo apa? Lantak dia la dah m4ti. Tak ada kena mengena dengan kita pun. Nak kata sepupu pun tidak, anak sedara pun tidak.

“Membicarakan tentang dia lebih daripada membicarakan nak sambut Ramadan. Apa orang-orang melayu kita ni…p3lik.

“Pe.lik tuan-tuan…Benda yang tak ada kena mengena dengan dia, dia sibuk bincang. Orang Kedah kata ‘tak ada bertadong’ dengan dia.

“Bertadong ni tak ada kaitan…Siang malam pagi petang duk bincang Tangmo Tangmo Tangmo pening kepala kita tuan-tuan.

“Biaq pi kat depalah (biarkanlah mereka), banyak hal lain yang kita boleh bincang,” tegur UKE tegas.

Bagaimanapun teguran tersebut menjadi perdeb4tan netizen yang menganggap UKE tidak berperi kemanusiaan dan tiada rasa simp4ti.

“Apa mas4lah ustaz? Kita as manusia kita ada simpat1 prihatin. Cuba jadi kat keluarga hang? Mesti nak keadilan kan.”

“Tak baiknya cakap macam tu..Walau pun takde kena mengena, tapi sebagai manusia apa lagi orang Islam, takkan takde rasa simp4ti.”

Tetapi ada juga yang bersetuju dengan apa yang cuba disampaikan oleh penceramah bebas tersebut.

“MasyaAllah Tabarakallah…Jangan belebih-lebih, berpada-pada itu yang UKE nak sampaikan. Yang pelik sampai ada yang cakap ayat-ayat tak sepatutnya kepada si mat1 macam ‘semoga masuk syurgalah, apalah…”

“Betul tu, ramai yang sal4h faham…Tahu s1mpati, tapi jangan sampai ada yang berminggu-minggu ikut perkembangan, sehari dua dah lah dan keadilan tu biar polis sana uruskan.”

“Mungkin pada mereka penyampaian UKE terlalu kas4r untuk terus sampai ke hat1…”

Berikut fakta mengenai Tangmo Nida;

1. Nama penuh Nida adalah Pataratida Patcharawirapong dan dilahirkan pada 13 September 1984 di Thailand.

2. Tangmo sempat mengubah namanya kepada Tangmo Pataratida kemudian menjadi Tango Mida.

3. Memiliki ketiggian 168cm serta berat 47kg, Nida pernah berkahwin dengan Tano Pakin Kumwilaisuk pada 2013 namun berpisah pada 2015.

3. Difahamkan, sebelum inslden tersebut Nida yang merupakan bekas pelajar Arts BA, Dhurakij Bundit itu sedang h4ngat bercinta dengan Bird (Stonerbkk).

4. Nida memulakan kerjayanya dalam dunia seni sebagai pelakon, model dan penyanyi pada 2003.

5. Difahamkan dia juga mempunyai kebolehan berenang dan pernah berkongs1 fakta memiliki hobi bermain Internet dan tidur.

6. Mendiang merupakan artis berbakat yang kerap mendapat watak utama dalam Channel 7. Antara drama lakonannya iaitu Benja Keta Kwarm Ruk pada 2003, Oun I Ruk (2004), Sai Ruk Sai Sawaat (2018), Bai Mai Tee Plid Plew (2019) dan terbaru, Nuer Nai (2020).

7. Nida juga pernah membintangi filem bersama pelakon Cee Siwat Chottichaicharin berjudul Ghost of Mae Nak yang ditayangkan pada 5 Januari 2006.

8. Dia juga mempunyai album iaitu Benja Keta Kwarm Ruk (Melody of Love, 2 Disember 2003), Tarad Narm Dum Nern Ruk Part.2 (9 Febuari 2008), Jao Ying Lhong Yook, Pleng Ruk Baan Nah (29 Disember 2011) dan Sao Noy Roy Lem Kwien.

9. Selain itu, Nida juga pernah muncul dalam video muzik (MV) berjudul In one of D2B mv (2002), Poor Ter Pen Kon Dee By: Baby Bull, Dtua Tuang By: Nexus (2011), Rung – MV By: Dunk Phunkorn (2012).

10. Nida mempunyai ramai peminat dan memiliki sebanyak 1.5 juta pengikut di laman sos1al Instagram (melonp.official). GetIndiannews, Sharerice

sumber:gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "“Tangmo…Tangmo Apa? L4ntak Dia Dah M4ti!” – Ramai Melentlng Bila Ustaz Kazim Elias Tegur Org Kita Suka ‘Lebih-Lebih’"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*