“Semua lecturer tak ber4ni lawan aku” Tvlar lagi rakaman Prof mar4h pelajar, kali ni lebih men4kutkan

RAKYAT Malaysia sering bersatu hati apabila timbul sesuatu isu dalam negara.

Kali ini, majoriti netizen turut sepakat menyel4r tindakan seorang ahli akademik bergelar pensyarah yang tergam4k mengh3rdik mahasiswa gara-gara tidak memiliki komputer.

Sejak video itu meled4k pada Selasa malam, nama pensyarah Profesor Dr Ts Roshana Takim hangat menjadi sasaran kemar4han netizen.

Semakan pada Rabu turut mendapati kata kunci Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan perkataan prof (profesor) trending di laman Twitter.

Ia susulan ciapan berterusan netizen yang h.angat memperkatakan isu p4nas melibatkan tenaga pengajar UiTM itu.

Malah, media sosial rasmi UiTM seperti Facebook dan Instagram turut menjadi lubuk kec4man netizen.

“Prof hin4 bentuk badan”

Mengikut perk0ngsian dari netizan di twitter, body sh4ming dari Prof ni buat ramai mula tak senang dengan mulut beliau

“Bila tengok video ni, baru faham kenapa student tu tunggu habis belajar baru dia vir4lkan. Sungguh men4kutkan prof ni. Dia kata, tak kata takda sesiapa beran1 lawan dia.
Mak aiii….”

Jawatan Prof

Dr Roshana Takim Ialah Profesor Madya Di Pusat Pengajian Pembinaan, Fakulti Senibina, Perancangan & Ukur (Fspu), Universiti Teknologi Mara (Uitm), Shah Alam

Dia telah berkhidmat selama hampir 35 tahun. Beliau sebelum ini pernah berkhidmat sebagai Pegawai Pembangunan di Bahagian Pengurusan UiTM, menguruskan keseluruhan pembangunan fizikal UiTM selama 15 tahun.

Beliau merupakan Ketua Pusat Pengajian Lepasan Ijazah di Fakulti Seni Bina, Perancangan dan Ukur (FSPU) di Universiti Teknologi MARA (UiTM), ShahAlam, Selangor dan telah berkhidmat di Fakulti sejak 1997.

Beliau berkelulusan dari Universiti Heriot-Watt, United Kingdom pada tahun 1987 dengan BSc. (Hons.)Bangunan. Pada tahun 1996, beliau menerima MSc. Pengurusan Projek Pembinaan diLoughborough University, UK dan PhD beliau di Glasgow Caledonian University, UK pada tahun 2005.

Beliau telah membentangkan lebih daripada 30 kertas persidangan di peringkat tempatan dan antarabangsa termasuk di United Kingdom, Dubai, China, Hong Kong dan Thailand. Minat penyelidikan beliau sekarang termasuk prestasi projek, pemindahan teknologi, pengurusan pengetahuan, perkongsian awam-swasta, pengurusan nilai bersepadu dan anti-rasu.ah.

Selain itu, beliau sangat berpengalaman dalam mengajar Pengurusan Kewangan dan Pembiayaan Projek. Pengetahuan teknikal yang luas dan pengalaman dalam industri pembinaan telah membolehkan beliau menjalankan banyak program latihan di peringkat pekerja dan pengurusan bagi organisasi kerajaan dan separa kerajaan di Malaysia.

Dalam pada itu, perk0ngsian lama di Facebook milik pensyarah wanita berkenaan turut dikorek semula dan ditularkan netizen.

Antara yang mencur1 tumpuan merupakan status Facebook pensyarah wanita itu pada 23 Mac 2020 yang menzahirkan rasa kasihan kepada golongan tidak berkemampuan.

“Terkadang saya sensi.tif tengok rakan-rakan post gambar masakan pagi, petang dengan berbagai-bagai menu masa Co.vid-19.

Status Facebook pensyarah itu yang ditularkan netizen.

“Alahai kasihan mereka yang kurang berkemampuan,” tulisnya.

Luahan di Facebook itu bagaikan berlawanan dengan sikap yang ditunujukkan dalam video tular kali ini, yang mana dia memar.ahi pelajar kurang berkemampuan dari golongan B40 gara-gara tidak mempunyai komputer.

“Kau pakai apa? Kau pakai fon eh? Mana kau punya komputer? Kau tinggal kat mana? Bapak kau kerja apa?

Mak kau dah tak ada, bapak kau tak kerja? Kau tak ada adik-beradik? Kau cakap dengan kakak kau, kalau dia ada gelang emas, pergi jual gelang emas dan pergi beli komputer.

“Aku cakap dengan kamu. Kalau kau ada kakak ada gelang emas, pergi jualkan gelang emas, pergi beli komputer.

“Patut tu kau tak boleh belajar dengan baik, disebabkan kerana kau tidak ada komputer. Lepas ni aku akan ajar kau Excell, pasal itu kau akan menjadi drop out student. Semester lima kau tak ada komputer,” ujarnya dalam video tular.

Be the first to comment on "“Semua lecturer tak ber4ni lawan aku” Tvlar lagi rakaman Prof mar4h pelajar, kali ni lebih men4kutkan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*