Selepas Mesyuarat Lembaga, Pihak UiTM Ambil Tind4kan Ini Kepada Pensyarah Hin4 Pelajar B40, Buat Ramai Puas Hati

SHAH ALAM – Seorang pensyarah yang sebelum ini dikatakan menghin4 seorang pelajar B40, telah direhatkan daripada tugasan pengaj4ran mulai hari ini.

Jabatan Komunikasi Universiti Teknologi Mara (UiTM) berkata, tempoh rehat kepada Prof. Dr. Roshana Takim adalah sehingga sias4tan lengkap dilaksanakan universiti terb4bit.

“Mesyuarat Lembaga Pengarah Universiti yang diadakan semalam mengambil keputu.san merehatkan Roshana dari tugasan mulai hari ini hingga sias4tan lengkap.

“Keputu.san ini dibuat adalah bagi memastikan sias4tan dapat dilaksanakan secara berkesan dan teratur,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Jabatan itu turut memaklumkan pihak universiti memandang serius terhadap mana-mana pihak yang menyebarkan maklumat sulit secara sengaj4 ataupun tidak yang boleh menjeja5kan imej dan nama baik universiti serta menggug4t kesel4matan warga.

Tambahnya, UiTM tidak akan teragak-agak untuk mengambil tind.akan tegas dan melaporkan kepada pihak berkuasa jika terdapat pihak yang berkongs1 hantaran yang meng3lirukan.

“UiTM sentiasa cakna dan prihatin kepada kesejahteraan warga akademik dan juga pelajarnya.

“Dalam konteks ini, UiTM akan memperkas4 peranan pensyarah dan menambah baik polisi serta etika pengajaran di semua peringkat pengajian,” katanya.

Jelasnya, penilaian dan pemantauan terhadap Profesionalisme Pensyarah (PRO-PENS) yang dibuat secara rawak setiap semester juga boleh menjadi elemen tambahan dalam proses kenaikan pangkat serta pelanjutan kontrak perkhidmatan. -KOSMO! ONLINE

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "Selepas Mesyuarat Lembaga, Pihak UiTM Ambil Tind4kan Ini Kepada Pensyarah Hin4 Pelajar B40, Buat Ramai Puas Hati"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*