Sedari Dikec4m Sbb Mohon lbu Bapa Halang Anak Pergi Ke Tempat M4ksiat Konsert Justin Bibier, Ustazah Asma Mula Bersuara

Konsert jelajah Justice World Tour telah membuatkan rata-rata peminat Justin Bieber tidak sabar untuk bertemu dengan penyanyi kesukaan mereka pada 22 Oktober di Stadium Bukit Jalil.

Meskipun begitu, pendakwah terkenal Ustazah Asma’ Harun tampil memberikan teg.uran berhubung konsert Justin Bieber yang bermula penjualan tiket pada hari ini.

Menurut Asma’, fenomena penyanyi kelahiran Kanada itu membimb4ngkan dirinya setelah mendapat sambutan rancak daripada anak muda sehinggakan ada yang s4nggup meminta duit daripada ibu dan mengambil upah melakukan pelbagai kerja demi hiburan.

Dalam pada itu, Asma’ memohon kepada golongan ibu bapa untuk tidak memberi kebenaran kepada anak pergi ke tempat yang melal4ikan.

Saya meny3ru kepada ibu bapa yang dirahmati Allah sekalian, gunakan kuasa dan kemampuan yang ada untuk selamatkan ahli keluarga kita daripada tergelincir ke daerah maks1at, sama ada disebabkan dor0ngan n4fsu hiburan atau pujukan kawan-kawan.

Bimb4ng jika semua permintaan anak kita izinkan demi menjaga hati, sekalipun yang terang-terangan berbentuk maksi4t, pasti kita akan dipersoal di hadapan Allah kelak. Allahu Akbar. Maka, berteg4slah selagi perlu meskipun akan dic3muh oleh anak sendiri. Mungkin mereka belum faham, tetapi yakinlah Allah pasti akan perlihatkan hikmahnya kepada mereka nanti.

Malah, dia juga menekankan untuk menghormati kemuliaan bulan Ramadan yang bakal tiba pada 3 April ini.

Sekiranya kita benar-benar menjaga kemuliaan Ramadhan, nescaya kita akan l4wan daripada menghadiri program tersebut, sesuai dengan konsep Ramadhan yang tujuannya untuk melatih orang mukmin mel4wan hawa n4fsu, meskipun konsert itu diadakan pada bulan 10 nanti.

Berjuanglah habis-habisan mel4wan kehendak nafsuv yang memperday4, agar kita tidak terci.cir akhirat lalu dit1pu kehidupan dunia.

Kita bimba4ng sekiranya Ramadhan kali ini berlalu dengan sia-sia, tanpa mendapat sebarang pengampunan atau rahmat yang amat diperlukan oleh si hamb4.

Tidak Puas Hati Dengan Teguran Ustazah

“Biarlah pakai duit ustazah ke”

Walaubagaimanapun, masih ramai yang menyokong nasihat Ustazah Asma tersebut.

Sedari diri menjadi kec4man terutama dari kalangan ibu bapa, Ustazah Asma tampil memberi nasihat berikut

“Yang ramai kec4m juga dalam kalangan IBU AYAH, katanya pergi bukan guna duit Ustazah pun, kenapa nak sibuk hal orang, dan lain-lain yang lebih ped1h.
Duhai IBU AYAH, bukankah kalian yang selama ini berkata sayang pada anak-anak sampai Syurga dan berdoa untuk berkumpul disana. Bukankah kalian yang selalu inginkan anak-anak selamat daripada bahay4 dunia, jika mereka s4kit kalian tak tidur lena dan san.ggup korb4n apa sahaja.

“Tiada kasih sayang yang lebih tulus seorang Ibu Ayah melainkan mereka berusaha dengan hati, perkataan dan tindakan untuk melindungi anak-anak daripada melalui jalan yang sal4h dan terpes0ng daripada menuju ke Syurga. Itulah bukti kasih sayang sejati.

“Adakah kalian begitu n4if bahawa suasana konsert sebegini akan berlakunya perc4mpuran lelaki dan perempuan, kadang minuman n4jis berjaya dicuba, lebih jauh lagi ia boleh menjadi langkah pertama menuju kepada penz1naan. Jika sebelum ini kita dihadapkan dengan fakta konsert M****** pun dah jumpa banyak K***** bersep4h bila waktu pagi ketika pihak yang membersih kawasan menjalankan tugas.
Suasana terkinja-kinja dan saling hil4ng kawalan diri, walaupun asalnya si anak ni seorang yang pemalu dan sopan,namun suasana sangatlah mempengaruhi seseorang, pakaian pula tak boleh dibayangkan, pasti akan disesuaikan dengan konsert supaya tak dilihat j4nggal. Bertemulah dengan kawan baru, sekelip mata no. tel saling bertukar, merasai nikmat kebeb4san atas nama ‘sporting’ IBU AYAH.

“Iya, istilah jangan jaga tepi kain orang terus dilaungkan walaupun kain tu dah tersel4k hingga membuka a1b sendiri. Kita hanya ingin tarik kain tu supaya a1bnya juga terpelihara, kerana prihatin dan tanggungjawab. Kami selaku pendakwah men4nggung amanah yang akan dihis4b kelak. Saat melihat KEMUNGK4RAN YANG DIBENARKAN SECARA TERBUKA OLEH PIHAK YANG TIDAK BERTANGGUNGJAWAB. Adakah iman tidak bersuara, atau lesu juga bersama ayat sangka baik,
“Alahai itu Justin Bieber je, itu sekadar hiburan je, bukan selalu sekali sekala je, kadang-kadang remaja perlu diberi kebebasan nanti member0ntak, jika berdos4 nanti t4ubatlaaa”

Tuan Puan,

“Saat Arab Saudi Anjur konsert Riyadh Season ramai yang kec4m dan mengins4fi bahawa itu adalah petand4 akhir zaman, rasa terke.jut kerana baru nak melepasi Musibah Wab.ak, ingatkan menjadi lebih kuat

Ibadat, tapi rupanya Penjaga Tanah Suci membuka pintu Maks1at dan lain-lain.

Terlalu sed1h, bila budaya ini sampai ke Tanah Air sendiri, Malaysia yang dicintai, masing-masing boleh mengubah rasa itu kepada sesuatu yang dianggap biasa, normalisasi sengaja buat maks1at lepas tu taubat telah menjadi tip.udaya yang sangat berjaya hawa n4fsu dan sy4itan. Istilah terlambat bila berlaku sesuatu yang mudharat akan cuba dicantikkan juga dengan ayat “adalah hikmah disebalik” , walaupun hakikatnya musib4h itu sendiri dicari bukan diberi.

Allahu Akbar, kita tahu tiket dah habis pun terj.ual. Satu konsert yang harganya sangat mahal begitu mendapat sambutan di Negara Islam Malaysia. Selepas ini, nantikanlah konsert lain pula bakal menyusul, atas nama hiburan itu keperluan, maka suburlah budaya hedonisme. Terbentuk jelaslah generasi hamb4 hiburan, itulah nanti menjadi sumber pendapatan pihak penganjur yang t4mak.

Ini bukan doa atau sangk4 bur.uk, menulis daripada pengalaman menguruskan kes mas4lah sos1al remaja dan penyesal.an Ibu Bapa. Janganlah normalisasikan pendidikan, “bagi depa rasa dulu apa yang nak, esok dah jemu depa berhentilah..”. Nauzu.billah, bimb4ng Ibu Bapa dan anak tak sempat t4ubat sebelum m4ti.

Saya tak sed1h dikec4m dan dihin4, siapa saya ni untuk dihormati dan dimuliakan, banyak kekurangan dan dos4 sendiri yang lebih menjadikan diri ini hin4. Kesed1han adalah apabila melihat sesuatu kemungk4ran namun ramai yang berdiam.

Terima kasih semua yang memberikan sokongan dan doa, ini adalah perjuangan kita, moga menjadi saksi dan catatan amal soleh kita bersama. Sayang dan kasih sahabat semua kerana Allah dan Rasulullah. Di atas jalan ini kita bertemu, semoga di Syurga Allah kita bersatu. Takbir, ALLAHU AKBAR .
حسبنا الله ونعم الوكيل

Asma’ binti Harun

2 Ramadhan 1443H

sumber:ohbulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "Sedari Dikec4m Sbb Mohon lbu Bapa Halang Anak Pergi Ke Tempat M4ksiat Konsert Justin Bibier, Ustazah Asma Mula Bersuara"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*