Mundur Mandir Depan Palang Tol RFID, Tind4kan King Buat Ramai Rasa Puas

PETALING JAYA – Sehingga kini, transaksi tol menggunakan teknologi Identifikasi Frekuensi Radio (RFID) masih menjadi keluhan ramai pengguna disebabkan kaedah tersebut sering bermas4lah.

Semalam, tular sebuah rakaman kamera papan pemuka (dashcam) memaparkan tind4kan pemandu sebuah kereta jenis Perodua Myvi merempu.h palang tol di laluan berkenaan di sebuah lebuh raya.

Video yang dik0ngsikan Adrian Tan di Facebook itu telah mendapat perhatian ramai yang rata-ratanya memahami situasi pemandu tersebut apabila sistem di laluan RFID g.agal mengesan kenderaan yang lalu.

Sementara itu, melihat pada rakaman tersebut, pemandu Myvi berkenaan telah mencuba sebanyak empat kali sambil menggerakkan keretanya ke arah depan dan belakang bagi memastikan pelekat RFID pada kenderaannya dapat dikes4n oleh sistem.

Namun, selepas beberapa kali percubaannya g4gal, pemandu akhirnya bertindak mel4nggar palang tol dan meneruskan perjalannya sehingga mengeju.tkan pemandu yang berada di belakangnya.

Bagaimanapun, menjengah ke ruangan komen, orang ramai meluahkan rasa pu4s hati kerana tindakan pemandu itu seolah mewakili pengguna lain yang juga kurang senang dengan sistem terbaharu itu.

“Itu sahaja cara ajar sistem yang lembat macam itu, katanya teknologi hebat untuk lancarkan keses4kan di lebuh raya, kesannya lebih menyus4hkan, belajar bagi habis dulu, baru keluarkan teknologi berkesan,” komen seorang pengguna.

“Hanya ‘King’ sahaja beran1 buat macam ini, tabik la, terima kasih wakilkan kami rakyat Malaysia yang dah lama ger4m dengan sistem RFID ini,” seloroh Rozaimi.

“Terima kasih ‘King’ anda buat kerja yang baik,” ujar Amar Afif. – KOSMO! ONLINE

Be the first to comment on "Mundur Mandir Depan Palang Tol RFID, Tind4kan King Buat Ramai Rasa Puas"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*