“Dia memang baik hati,sebab tu rezeki murah,”- Kereta R0sak, Wanita Terkesima Johan Datang T0long

Kebiasaannya rakyat Malaysia sudah mengenali figura hebat bergelar Johan Raja Lawak. Di sebalik kejayaan dan rezeki Johan yang melimpah ruah, ada satu amalan yang menjadi kunci pintu rezekinya.

Beberapa tahun yang lepas, bagi pengikut setia Instagram isteri pelawak itu, mereka sudah maklum akan ada hantaran yang dimuat naik oleh isteri Johan berkongsl tentang makanan yang disedekahkan untuk jemaah seusai pulang dari solat Jumaat.

Kereta Ro5ak Tepi Jalan, Wanita Terkejvt Johan Datang Hulur Bantvan

Terkini, satu perk0ngsian wanita dikenali sebagai Nor Akmar Qaseh dilaman Facebooknya menarik perhatian warganet apabila keretanya tiba-tiba r0sak di bahu jalan.

“Balik dari Chowkit kereta breakdown tepi jalan. Tiba-tiba berhenti sebuah kereta putih dekat kami. Dia bertanya kepada en suami kenapa?En suami terceng4ng sekejap.

“Tak sangka yang bertanya tu Johan Rajalawak.“- Tulisnya

“Lalu Johan bertanya lagi ada berapa orang anak dalam kereta lalu meluru ke dalam kereta dan menghulurkan duit raya kepada Iman.

“Aku yang dalam kereta tambah-tambah terkejvt la lihat dia tiba-tiba depan mata…”Betul orang kata. Dia memang baik hati. Tu sebab rezeki dia murah,” tulisnya.

Perk0ngsian tersebut nyata telah mendapat pujian dari peminat yang rata-rata menyifatkan Johan dan pasangan merupakan insan yang sangat humble. Ramai rakan-rakan wanita tersebut menyifatkan orang yang baik-baik akan selalu berjumpa dengan orang ynag baik juga.

Komen Netizen;

“Johan memang baik orangnya. $erious sebab kehidupan dia pernah su$ah dulu. Duduk di Lembah Jaya tempat kami dulu. So dia merasai kereta breakd0wns tgh jalan, minyak habis dan macam-macam lagi.”

“Orang yang baik-baik, Allah hadirkan juga orang yang baik-baik untuk membantu… Alhamdulillah.”

“Kami pernah jumpa Johan satu famili dia kat Melawati Mall. Masa tu bulan syawal macam sekarang ni lah. Lepas dia bayar kat kaunter, dia bagi duit raya kat semua budak2 dalam Village Groccer tu.”

Sumber: FB Nor Akmar Qaseh

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "“Dia memang baik hati,sebab tu rezeki murah,”- Kereta R0sak, Wanita Terkesima Johan Datang T0long"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*