Sejak Dari Darj4h 1 Dapat Keputusan Cemerlang, Kini Dapat 10A..Dr Sheikh Dedah ‘Rahsia’ Anaknya

Siapa yang tidak kenal dengan Angkasawan Negara Pertama yang

dilahirkan di Kuala Lumpur pada 27 Julai 1972 iaitu Datuk Dr. Sheikh Muszaphar bin Sheikh Mustapha al-Masrie. Beliau merupakan seorang doktor bed.ah orthopedik lepasan Universiti Manipal, India & berkhidmat di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM).

Walaupun terkenal dengan gelaran tersebut tetapi sebenarnya bukan sahaja beliau terbaik dalam bidang yang dipilihnya tetapi juga terbaik dalam ilmu parenting yang dibuktikan apabila kedua anak perempuannya mendapat keputu.san yang cemerlang.

Dalam perk0ngsian yang terbaru yang dik0ngsikan di media sosi4l, beliau amat berbangga dengan kedua anak perempuannya iaitu Bella dan Tasha yang mendapat keput.usan 10A baru-baru ini dalam sebuah uji4n.

Selain meletakkan kebergantungan kepada Allah S.W.T dan memasang niat yang betul, kedua-dua anaknya itu bersungguh-sungguh belajar dan apabila berada dalam kelas, mereka berdua fokus dengan setiap subjek yang diajar oleh guru2. Itu merupakan tips yang paling terbaik untuk anak-anak lebih cemerlang.

video

Menjengah ke ruangan komen pula, ramai netizen terinspirasi dengan cara Dr. Muszaphar mendidik anak-anak dengan kesederhanaan dan walaupun mereka dalam kalangan orang ternama tetapi tetap merendah diri.

Komen Netizen:

sumber:satkoba viral

Be the first to comment on "Sejak Dari Darj4h 1 Dapat Keputusan Cemerlang, Kini Dapat 10A..Dr Sheikh Dedah ‘Rahsia’ Anaknya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*