Baby Shima “Berzapin” Di Rumah Terbuka, Ini Permintaan Ustaz Ahmad Buat Shima

Kuala Lumpur: Tindakan penyanyi Baby Shima berge lek pada sambutan rumah terbuka hari raya baru-baru ini mendapat keca man ramai apabila video persembahannya itu tular di media sosi al.

Lebih menya kitkan hati dan menambahkan kema rahan apabila penyanyi yang turut popular di Indonesia itu mengeluarkan kenyataan dia bergelek kerana tahan kentut.

Bukan saja dalam kalangan warganet, tapi perbuatan Baby Shima itu senga ja menim bulkan kontro versi mendapat perhatian golongan cerdik pandai dan agamawan yang tampil memberi teguran.

Penceramah bebas, Ustaz Ahmad Fuad Mohamad Mokhtar membuat surat terbuka terhadap Baby Shima yang mahu dia faham suasana Malaysia dan Indonesia tidak sama.

“Saya selalu turun berdakwah di Indonesia dan saya tahu pasaran hiburan di sana berbeza. Di sana hiburan mereka lebih berani malah terkadang menyambut Israk Mikraj pun ada yang sanggup menari. Pernah di tempat saya berkuliah agama namun konsert dangdut berhampiran bersebelahan. Waktu kuliah boleh terdengar ayat ‘Ayuh Goyang Mas’ geleng kepala saya waktu kuliah.

Minta Faham Situasi
“Buat Shima saya cuma minta Cik faham yang suasana Malaysia dan Indonesia tidak sama. Di sini agamanya dijaga oleh mufti dan ada perundangan yang memelihara. Adab dan suasananya masih cantik terpelihara. Hiburan juga masih lagi santun dan menjaga kemuliaan diri wanita. Namun semenjak dua menjak ini naik kembali di peranti telefon bimbit saya aduan dan nasihat orang ramai terhadap keberanian saudari dalam mengetengahkan hasil seni yang kurang cermat.

“Tak sal ah nak berseni tapi ingatlah agama harus menjadi sendi. Jangan terlebih berhibur sehingga maru ah menjadi lebur. Shima adalah ikon hiburan, banyak adik-adik yang melihat dan menonton, maka jadilah artis yang memberi inspirasi positif dan panduan yang baik buat masyarakat terutama golongan remaja,” katanya.

Menerusi layangan sama, Ahmad Fuad berharap Baby Shima mengambil manfaat dari semua teguran yang diberikan pada dirinya.

“Shima pun pernah cakap, kenapa masyarakat tak boleh terima Shima walaupun Shima tak ganggu mereka. Memang betul Shima tak ganggu mereka secara fizikal tapi hati suami-suami orang yang tertarik dan memenuhi ruangan komen Shima tu menyebabkan banyak perempuan lain ‘insecure’. Pening kepala golongan isteri bila berga duh mulalah muat naik di group Kisah Rumah Tangga.

“Sebenarnya sifat malu adalah perisai wanita daripada diambil kesempatan. Sifat Malu adalah sifat yang lahir daripada hati yang jernih kepada Allah. Kita tak nak suasana ini mendatangkan kemur kaan daripada Allah. Saya ta kut dan semua orang ta kut.

“Saya harap Shima dapat mengambil manfaat daripada segala teguran ini. Marilah membina masa depan hiburan tanah air yang lebih bersifat mendidik berbanding sekadar melalaikan. Saya tulis ni sebab Allah dan saya juga memohon agar Allah mengampunkan segala do sa kita,” Katanya.

Bagaimanapun usaha mendapatkan kenyataan daripada Baby Shima ga gal apabila mesej dan panggilan telefon tidak berjawab.

‘Saya tak gelek pun’ – Baby Shima
Kuala Lumpur : “Saya bukan bergelek, tapi menari zapin,” kata penyanyi dangdut sen sasi, Baby Shima, 30, mengenai video dia menari gelek dalam satu persembahan di majlis rumah terbuka Aidilfitri dipercayai anjuran satu parti politik di Negeri Sembilan yang dikeccam netizen selepas tular sejak kelmarin.

Baby Shima atau nama sebenarnya Nor Ashima Ramli ketika dihubungi berkata, tarian gerak tari zapin dilakukannya itu ada berlaku kesi lapan selain kedudukan kamera dari sebelah tepi menampakkan dia seperti rancak menari gelek.

“Saya pula dikenali sebagai penyanyi dangdut. Jadi, pantang bergo yang sedikit mesti pung gung nampak seperti sedang menari gelek. Tapi, yang sebenarnya saya menari zapin saja,” katanya kepada Harian Metro.

Penyanyi lagu Lalai ini berkata, kain ketat yang dipakai juga menyebabkan kakinya tidak boleh melangkah lebar dan dengan jelas nampaklah dia seakan seronok bergelek di pentas itu.

“Apapun, terpulanglah pada netizen dan fikir dan cakap apa. Saya tak boleh nak tutup mulut orang. Saya tak kisah pun sebab itu aksi menari zapin ketika persembahan. Saya menari atas tuntutan kerja. Lagipun, takkan nak menyanyi sambil berdiri tegak saja. Saya menari mengikut kesesuaian lagu dinyanyikan,” katanya sudah lali menerima keca man dan kri tikan.

Baby Shima yang kini berjaya menempa nama sebagai penyanyi di Indonesia juga bercadang ke negara itu pada Jun ini kerana ada urusan kerja yang membabitkannya.

KREDIT: HMETRO

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Baby Shima “Berzapin” Di Rumah Terbuka, Ini Permintaan Ustaz Ahmad Buat Shima"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*