Kejvtan Hari Lahir, Raisuddin Tergamam Jumpa ‘Kembar’ Arw4h Anak

IMPIAN Raisuddin Hamzah ingin bertemu dengan wanita yang dikatakan mirip anaknya, Allahyar ham Siti Sarah tercapai apabila dia dipertemukan dalam satu majlis sempena ulang tahun kelahirannya, baru-baru ini.

Menerusi perkong sian di Instagram, isteri Raisuddin iaitu Siti Fatimah Suberi memuat naik rakaman video suaminya bertemu dengan wanita bernama Emy dan mengucapkan terima kasih kepada wanita itu kerana sanggup meluangkan masa bersama mereka.

“Masa mula-mula orang kata muka dia sama dengan ar wah, suami ada bagi tahu teringin sangat nak jumpa dengan Emy ni. Nak bawa jumpa tapi masih belum berkesempatan di atas faktor masing-masing sibuk.

“Sempena hari lahir kita bawa Emy untuk meraikan sekali hari lahir bersama-sama dengan kami semua. Terima kasih pada famili dan rakan-rakan yang hadir untuk meraikan hari lahir abah.

“Terima kasih jugak untuk Emy dan keluarga yang sudi terima pelawaan kami,” tulisnya di ruangan kapsyen pada Selasa.

Makder dan Uwais bersama wanita mirip ar wah Siti Sarah bernama Emy.

Dalam rakaman video berdurasi dua minit itu, Raisuddin dilihat terke jut apabila menatap wajah Emy buat pertama kali kerana hampir serupa dengan ar wah.

Malah, rata-rata netizen turut bersetuju mengenai perkara itu dan memberitahu wajah Emy seiras dengan penyanyi lagu Kesetiaan itu.

“Ya Allah memang sama. Saya mena ngis tengok video ni. Allahuakbar se dihnya terlalu rindu ar wah.

“Saya mena ngis masa Makder (nama panggilan Fatimah) cakap tapak tangan dia sama.

“Nampak sangat kerinduan di wajah ayah ar wah. Anak ar wah Uwais pun mampu tengok saja,” tulis netizen.

Foto kenangan ar wah Siti Sarah bersama suami, Shuib dan anak-anak.

Untuk rekod, Shuib dan Sarah mendirikan rumah tangga pada tahun 2011.

Sarah menghem buskan nafas terakhir pada pukul 5.13 pagi, 9 Ogos tahun lalu di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) aki bat C0 vid-19.

Allahyar ham menjalani pembeda han bagi mengeluarkan ba yi lelaki ketika kandungannya berusia lapan bulan pada 6 Ogos yang diberi nama Ayash Affan.

Selain Ayash, Shuib dan Sarah juga dikurniakan tiga orang cahaya mata lain iaitu Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ariq Matin, 6.

Pemergian penyanyi terkemuka, Allahyar ham Siti Sarah Raisuddin merupakan satu kehila ngan yang besar buat industri seni hiburan negara.

Bukan sahaja bersandarkan profil hebat sebagai penyanyi, malahan dia juga dikenang dan menjadi perbualan ha ngat sahabat karib kerana hubungan baik yang dijalinkan serta sikap yang rajin bersedekah.
Dia mening gal dunia pada 9 Ogos lalu di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) pada pukul 5.13 pagi, selepas mender ita komplikasi wa bak Co vid-19.

Ar wah yang berkahwin dengan pelawak Shuib Sepahtu, mening galkan empat orang anak iaitu Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, Ariq Matin, 6, serta Ayash Affan yang dilahirkan pada minggu lalu.

Salam tak ziah kami ucapkan buat keluarga Siti Sarah dan Shuib. Semoga ro hnya dicucuri rahmat dan diletakkan di kalangan orang-orang yang beriman.
Khas buat para pembaca, kami kongsikan biodata edisi “10 fakta menarik” tentang insan seni yang tidak akan ada penggantinya ini.

Biodata: 10 Fakta Siti Sarah Raisuddin Yang Ramai Tak Tahu!

1. Dipetik daripada rancangan Trek Selebriti 2020, Sarah dilahirkan dan dibesarkan di Kuala Lumpur.

2. Dia adalah anak kedua daripada tiga orang adik beradik yang merupakan satu-satunya anak perempuan dalam keluarga. Dibesarkan bersama seorang abang, Ahmad Firdous dan adik bernama Ahmad Yazeed.

3. Mendapat pendidikan di Sekolah Kebangsaan (SK) AU Keramat dan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Desa Tun Hussein Onn.

4. Ibunya, Nur Aini binti Mohamad, terlebih dahulu mening gal dunia pada 26 Jun 2013 di usia 56 tahun kerana menghidap komplikasi pelbagai peny akit melibatkan kega galan buah pinggang, da rah tinggi dan kencing manis.

5. Ibu tirinya yang bernama Siti Fatimah Suberi atau lebih dikenali sebagai Makde, 34 tahun, merupakan seorang bekas juruhebah di radio Hot FM.

6. Mula berjinak-jinak dalam seni nyanyian sejak tahun 1994 ketika berusia 10 tahun yang mana sewaktu itu dia mengalunkan lagu berjudul Flora Cinta yang dipopularkan oleh Min Malik.

7. Sebelum berhasrat menjadi penyanyi, Sarah sebenarnya pernah mengidam kerjaya sebagai seorang pereka fesyen!
8. Pertandingan nyanyian pertama yang disertainya adalah Bintang Hai, selain pernah mencuba nasib dalam Bintang RTM 2001, meskipun hanya layak sebagai finalis akhir. Penyertaan seterusnya di Bintang URTV telah membuka ruang kepada beberapa tawaran kontrak rakaman.

9. Komposer Helen Yap merupakan individu pertama yang meyakinkan bakat terpendam yang dimilikinya. Menurut Sarah, Helen telah meniupkan kata-kata pujian berkenaan vokal baik yang dianugerahkan kepada beliau.

10. Sarah mula mengenali suaminya, Shuib menerusi rancangan komedi, Gelak Khas yang pernah ke udara di saluran Astro Warna. Sebelum itu, dia pernah bertunang dengan seorang jejaka dari New Zealand bernama Muhammad Harith Fuad Robinson yang merupakan seorang pelumba motosikal, namun ikatan pertunangan sejak Januari 2007 itu terpu tus pada 2008.

KREDIT: MSTAR. https://iluminasi.com/

Be the first to comment on "Kejvtan Hari Lahir, Raisuddin Tergamam Jumpa ‘Kembar’ Arw4h Anak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*