“Seniwati Yang Saya Hormati”- Aripah Damanhuri Telah Pergi, Kata2 Ogy Ahmad Daud Undang Sayu Ramai

Seniwati, Fauziah Ahmad Daud memaklumkan sahabatnya yang juga merupakan pelakon senior, Aripah Damanhuri telah pun menghem buskan naf asnya yang terakhir.

Khabar du ka itu dikong sikan sendiri oleh Fauziah menerusi entri terkini di laman Instagram.

Menurut Fauziah atau lebih mesra disapa Ogy, sebagai rakan industri, dia sememangnya amat menghormati keperibadian Aripah selama ini.

Seniwati Aripah Damanhuri telah pulang kepada ya Khaliq. Seniwati yang saya hormati. Allahyar hamah merupakan kakak kepada seniwati Normah Damanhuri.

“Seniwati Aripah Damanhuri Telah Pulang Kepada Ya Khaliq,Seniwati Yang Saya Hormati Allahyar hamah Merupakan Kakak Kepada Seniwati Normah Damanhuri,Ya Allah Ampunilah Dia,Belas Kasihanilah Dia Ha puskanlah Dan Ampunilah Segala,Do sa-do sanya,Tempatkan Dia Bersama Para-para.Syuhada..Aamiin Allahumma Aamiin.Tak ziah Buat Seisi Keluarga. Allahyar hamah Aripah Damanhuri,” tulisnya.

Dikesempatan itu juga, Fauziah turut menitipkan ucapan tak ziah buat keluarga Allahyar ham Aripah selain turut mendoakan semoga mereka diberikan kekuatan untuk menem puh detik su kar ini.

Melihat di ruangan komen, rata-rata netizen turut meluahkan rasa se dih diatas perkhabaran tersebut.
Sekadar informasi, Allahyar ham Aripah merupakan kakak kepada pelakon senior yang kini sedang membintangi filem 3 Jan da Mela wan Dunia, Normah Damanhuri.

Beberapa minggu lalu, Normah memaklumkan kakaknya itu telah menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Kuala Lumpur (HKL) akibat jang kitan ku man pada paru-paru.

LEBIH sebulan dira wat di Hospital Kuala Lumpur akibat jang kitan ku man pada paru-paru, dramatis Aripah Damanhuri, 73, disahkan mening gal dunia pada pukul 8.15 pagi, Selasa.

Berita itu disampaikan oleh anak bongsu kepada pelakon itu iaitu Fais Nurpais Ismail menerusi laman Facebook miliknya.

Memohon agar sedekahkan doa untuk ibu tercinta, Fais juga meminta mana-mana pihak menghubunginya sekiranya ar wah mempunyai hu tang yang belum selesai.

“Mak akhirnya pergi juga. Bagi sesiapa yang mengenali mak Aripah Damanhuri, du kacita dimaklumkan mak baru saja mening gal dunia pukul 8.15 pagi tadi di wad 23 HKL.

“Pohon sedekahkan doa kepqada mak ya. Kalau mak ada apa-apa hu tang yang belum langsai, hubungilah saya, Insya-Allah,” tulis.

Pada 23 April lalu, Aripah Damanhuri, 73, dimasukkan ke HKL kerana paras oksi gen menurun dan terp aksa ditidurkan selepas disyaki mendapat jang kitan ku man dalam paru-paru.

Anaknya, Fais Nurpais memaklumkan Aripah diberikan ban tuan pernafasa selain semua jenis ubat peng uat jan tung sudah dihentikan.

Malah, org an-or gan pelakon itu juga semakin sembuh daripada jang kitan ku man.

Menerusi laporan mStar pada 10 Mei lalu, adik kepada Allahyar ham Aripah iaitu pelakon Normah Damanhuri berkata kakaknya ketika itu menunjukkan perkembangan positif.

“Ini lah satu2 nya Kakak ku Aripah Damanhuri kakak kesayangan ku Dunia Akhirat..Kini berada di ICU telah di tidurkan..mohon semua yang mengenali kak Aripah doakan kesembbuhan untuk nya..moga Allah swt perkenankan doa kita semua agar kak Aripah panjang umur dan kembali sihat..Insya Allah Aamiin Aamiin yarobbalalamiin..” tulis Normah Damanhuri

Pelakon berusia 68, memberitahu, biarpun belum sedar sepenuhnya, namun kakaknya itu memberi respons setiap kali dipanggil.

Allahyar ham mula bergiat aktif dalam bidang lakonan sejak 1980 an dan kekal aktif dalam televisyen dan filem.

Antara filem lakonannya iaitu Senario XX (2005) dan 8 Jam (2012) manakala drama berjudul Airmata Maria, Gerak Khas musim 11 dan Antara Maghrib dan Isyak.

Sumber MH

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

 

Be the first to comment on "“Seniwati Yang Saya Hormati”- Aripah Damanhuri Telah Pergi, Kata2 Ogy Ahmad Daud Undang Sayu Ramai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*