Anak Tukang Rumah Peroleh 11A SPM, Ini Yang Jadi Rahsia Pelajar Tesebut Buat Ramai Sebak

Anak Tukang Rumah Peroleh 11A SPM

BERGELAR anak kepada seorang tukang rumah langsung tidak menjadi pengh alang buat gadis ini meraih keput usan yang cemerlang dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2021.

Malah menurut Umi Aida Ismail, kegigihan bapa mencari rezeki menjadi pembak ar semangat untuk dirinya berusaha lebih gigih demi membalas jasa dan pengorbanan orang tuanya.

Umi Aida yang merupakan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA) Falahiah, Tumpat, Kelantan memperolehi semua A dalam 11 mata pelajaran yang diambil iaitu Matem4t1k, Matem4t1k Tambahan, Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Sejarah, Fizik, Biologi, Kimia, Bahasa Arab, Pendidikan al-Quran dan al-sunnah dan Pendidikan Syariah Islamiah.

Umi Aida berkata, kejayaan memperoleh kepu tusan 11 A didedikasikan kepada ibu bapanya, Ismail Zakaria, 60, dan Hanifah Abdullah, 56, yang tidak put us-put us memberikan semangat kepada dia untuk belajar dalam suasana pande mik cov1d-19 lalu.

“Sebagai anak, saya ingin membalas jasa ibu dan bapa yang telah banyak berkorban,” katanya yang bercita-cita menjadi seorang doktor.

Menurut anak bongsu daripada lima beradik ini, amalan membaca surah Yasin setiap hari selepas solat Subuh juga merupakan antara ra hsia di sebalik kejayaannya

Selain itu tambahnya, dia tidak pernah men1ngg4lkan solat sunat serta sentiasa fokus semasa belajar dan mendengar arahan guru. – SINAR HARIAN

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber Dan Rujukan

MSTAR via Jutawan.bbn
sinarharian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Anak Tukang Rumah Peroleh 11A SPM, Ini Yang Jadi Rahsia Pelajar Tesebut Buat Ramai Sebak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*