Rakyat Malaysia Bakal Menghadapi Kenaikan Harga Barang Secara Mend4dak Pada 1 Julai ini

Harga siling ayam, telur dan subsidi minyak dim4nsuhkan mulai 1 Julai ini

PUTRAJAYA – Kementerian Perdaga ngan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) memutu skan harga kawalan siling ayam, telur ayam dan subsidi minyak masak tulen bagi pek kemasan botol tidak akan diteruskan mulai 1 Julai ini.

Menterinya, Datuk Seri Alexander Nanta Linggi berkata, harga barangan itu dija ngka men ingkat dan akan ditentukan oleh pasaran.

Beliau berkata, tindakan itu dibuat bagi memastikan bekalan bahan makanan dan harga dalam pasaran akan lebih stabil dalam tempoh jangka panjang.

Katanya, sebelum ini, kerajaan telah mengawal harga siling ayam dan telur ayan bagi membantu meringa nkan kenaikan harga barangan namun, tindakan itu menyebabkan hero tan pasaran dan harga.

Dalam pada itu, Alexander berkata, kerajaan masih meneruskan subsidi minyak masak polibeg pada harga RM2.50 sekilogram untuk semua pengguna di seluruh negara.

Bagaimanapun, katanya, subsidi minyak masak tulen bagi pek kemasan botol 2kg, 3kg dan 5kg tidak akan diteruskan mulai 1 Julai ini dan ia akan ditentukan oleh harga minyak sawit me ntah dunia. –

Sumber Dan Rujukan

KOSMO! ONLINE

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Rakyat Malaysia Bakal Menghadapi Kenaikan Harga Barang Secara Mend4dak Pada 1 Julai ini"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*