Masjid Al-Aqsa berisik0 rvntuh

MASJID al-Aqsa, Pal3stin beri siko run tuh disebabkan kerja pengga lian yang giat dilakukan Isr4el menyebabkan ke san re tak dan keros akan pada struktur bersejarah tersebut.

Ama ran tersebut diberikan Ketua Pengarah Jabatan Wakaf Islam dan Hal Ehwal al-Aqsa, Azzam al-Khatib selepas projek berkenaan dijalankan di masjid ketiga paling suci itu sejak beberapa minggu lalu.

“Terdapat kerja pengga lian berba hay a dan tidak diketahui. Tiada siapa tahu apa tujuan dan matlamat sebenar mereka. Kami hanya dapat melihat im pak pada struktur.

“Getaran kuat yang berlaku juga menyebabkan run tu han daripada siling di ruang solat di bahagian selatan ,” ujarnya sambil menambah projek tersebut semakin dipergiatkan sejak kebelakangan ini.

Menurutnya, pihak berkuasa rejim Zionis tidak menghi raukan permintaan mereka untuk membenarkan jurutera khas dan juruteknik melakukan pemeriksaan tentang ‘projek rah sia’ tersebut yang berlaku tidak kira masa pada waktu siang serta malam.

“Kami benar-benar bim bang jika mereka membina terowong yang boleh merun tuhkan al-Aqsa. Kami telah maklumkan kepada Mahkamah Diraja Jordan dan penjaga masjid suci ini, Raja Abdullah II.

“Saya sudah meminta kebenaran polis Isra el untuk membaiki dinding yang ret ak, namun mereka tidak membenarkannya. Kami tidak tahu projek apa yang sedang dilakukan mereka. Saya hanya melaksanakan amanah yang diberikan untuk memelihara kesucian al-Aqsa,” katanya lagi dalam nada kesal. — Agensi

Boleh follow media sosial Majoriti di Twitter, Facebook, Instagram dan Telegram

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Sumber