“Tak sangka kakak pergi dulu…”

“Ar wah seorang kakak yang ceria dan sangat baik, malah dua anaknya sangat rapat dengan ibu mereka, nak ke mana-mana pun mereka mesti bersama,” kata Mohd Asyraf Ibrahim, 34.

Mohd Asyraf adalah adik kepada Masyitoh Ibrahim, 37, yang men1nggal dunia selepas Proton Persona yang dinaiki bersama dua anaknya terb4bas lalu terjvnam ke dalam Sungai Muda di Jambatan Syed Omar, Jalan Sungai Petani – Baling, dekat sini, semalam.

Menurutnya, kali terakhir dia bertemu dengan arw4h kakaknya itu pada sambutan Aidilfitri lalu dan hubungan mereka seperti biasa.

Katanya, dua anak saudaranya, Muhammad Ziyad Zikri Sharudin, 7, dan Muhammad Ziyad Haziq, 5, pula seorang anak yang baik dan memanggilnya dengan gelaran pak cik.

“Cuma ketika kejad1an, dua beradik itu mengikut ibu mereka ke program gotong-royong di sekolah mereka iaitu di Sekolah Kebangsaan Kampung Selarong, manakala abang sulung mereka, Muhammad Ziyad Hadif, 10, pula tidak ikut.

“Saya terkejvt dengar berita yang men1mpa mereka melalui sal ah seorang abang saya dan bergegas ke sini dengan harapan mereka ditemukan selamat tapi re da apabila mereka dis4hkan men1nggal dunia,” katanya ketika ditemui di lokasi pencarian tiga beranak itu di Jambatan Syed Omar, Jalan Sungai Petani – Baling, dekat sini, hari ini.

Menurut Mohd Asyraf, sebelum ini, arw4h kakaknya menetap di Pekan Kuala Ketil dan baru berpindah ke Sungai Petani.Katanya, jenaz4h tiga beranak itu dij4ngka dikebum1kan di kampung halaman mereka di Bukit Pinang di Alor Setar sejurus selepas urusan bed4h s1asat selesai.

Video Di bawah

Katanya, dia dimaklumkan yang arw4h dalam proses berpi sah dengan suaminya dan dua daripada tiga anaknya itu menetap dengannya, manakala yang sulung tinggal bersama bekas suaminya.

Sementara itu, bapa dua kanak-kanak terba bit, Sharudin Aziz, 51, gag4l menahan seb4k sebaik melihat jas4d dua anaknya itu dibawa masuk ke dalam kenderaan p0lis.

Katanya, dia hanya mengetahui kejadian itu pada jam 7 malam selepas rakannya memberitahu ternampak nombor pendaftaran kereta seakan nombor kenderaannya.

“Saya bergegas ke sini untuk melihat apa yang berlaku kerana ada sakksi nampak kereta itu hanyvt dan tenggel4m dalam sungai,” katanya.https://fb.watch/dTvkUo3UTS/

sumber:harian metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "“Tak sangka kakak pergi dulu…”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*