Bayaran Ikat Jamin RM40K, Pasangan ‘Pelawak’ H1na Agama Isl4m M0hon Bantuan Dana Awam

Susulan kon trov ersi yang dilakukan oleh pasangan kekasih di sebuah pu sat ke lab komedi baru-baru ini meli batk an isu penghin4an agama Islam, mereka telah pun ditah4n dan disebabkan itu, mereka memohon dana awam (crowfunding) untuk mengikat jamin mereka sebanyak RM40,000.

Menurut peguam R Sivaraj, wanita bernama Siti Nuramira Abdullah dan kekasih, Alexander Navin Vijayachandran terpa ksa melakukan kaedah tersebut kerana kekurangan wang untuk membayar wang ikat jamin yang tinggi.

Mereka ada simpanan dalam bank, tetapi mereka di penj4ra, jadi mereka tidak dapat akses kepada akaun masing-masing.

Tambahan Sivaraj lagi ketika ditemubual oleh pihak MalaysiaKini, buat masa ini mereka hanya berjaya mengumpul dana sebanyak RM3000 sahaja dan itu hasil sum ban gan daripada peguam, NGO serta orang awam yang membantu mereka.

Dalam pada masa yang sama, peguam terbabit berkata mereka sedang mencari platform yang tepat untuk urusan pemulangan semula wang sumba ngan pender ma yang bermurah hati untuk membantu pasangan terbabit ketika ini.

Sekadar info, wanita ‘pelawak’ ini telah membuat ke coh di sebuah kelab komedi dengan membuk a baju secara tiba-tiba dan lebih membuat ramai berasa ma rah melihatnya kerana sebelum dia membuk4 baju, dia mengakui dirinya beragama Islam serta menghafaz 15 juzuk Al-Quran.

Sumber: Beautifulnara

Sumber :http://www.viralkamipress.dnqj.my/