Terb0ngkar! Sharifah Shawati Mula Beritahu Sesu4tu Tentang ZaIina Buat Ramai Seb4k

Insya-Allah, saya pasti dia (ZaIina) akan ditemui..”

Itu lu4han bek4s personaliti TV3, Sharifah Shawati Syed Mohd yang berharap semoga Allah SWT mempermudahkan penemuan semula rakan seperjuangan ketika bertugas di TV3, ZaIina Azman yang dilaporkan hiIang kira-kira lapan bulan lalu.

Menurut Sharifah Shawati, dia juga berdoa semoga Allah turut melindungi ZaIina atau mesra disapanya dengan panggilan Zal, walau di mana jua berada serta di dalam apa juga situasi yang dialaminya sekarang.

” DaIam hal ini, kita sebagai rakan seperjuangan akan menolong apa yang terdaya dan perlu untuk membantu siasatan serta memberi kerjasama, termasuk yang paling penting berdoa.

” Semalam pun, semua rakan yang mengenali Zal ada membuat majlis bacaan Yassin secara virtual di Zoom yang disertai ahli keluarganya juga.

” Malah, sahabat kami, Senator Datuk Ras Adiba Radzi turut melakukan pencarian di kawasan Shah Alam, malam tadi,” katanya.

Sharifah Shawati berkata, dia yang se-dih dengan berita kehiIangan ZaIina itu sudah lama tidak menemui rakannya itu.

Katanya, apa yang diketahui ZaIina juga sudah berkahwin baharu selepas meninggalkan TV3 dan memberi fokus kepada perniagaan diusahakannya.

” Selepas tinggalkan TV3, dia memang nak ‘a low profile life’ sebab dia sudah berkahwin dan dapat anak baru serta fokus pada perniagaan dan hal-hal keagamaan. Apatah lagi, dia juga sudah berhijab.

” ZaIina yang saya kenal, dia memang professional and ‘very intelligent person’. We clicked in TV3 because of that.

” Dan, dia memang tak suka heboh-heboh sangat tentang hal peribadi dia,” katanya lagi.

Mengimbau kenangan lalu mereka, Sharifah Shawati yang berkongsi keratan akhbar HarianMetro yang masih disimpannya, menunjukkan foto dia dan ZaIina yang bergambar bersebelahan.

” Sedih tengok gambar lama ini. Apatah lagi, scarf yang saya pakai dileher itu adalah hadiah daripada Zal sempena hari jadi saya pada masa itu.

Sebak tengok muka emak ZaIina

” Semalam pun, seb4k juga tengok muka emak dia yang amat se-dih.

” Saya tak boleh bayangkan kes3dihan yang diras4kan oleh emaknya kini.

” Apapun, semuanya ada jalan penyelesaian. Saya harap dia ingat semua yang berlaku ini pun datangnya daripada Allah,” katanya.

Kelmarin, pihak media mel4porkan poIis giat mencari ZaIina yang dilap0rkan hiI4ng sejak November tahun lalu.

Sebelum ini, pihak poIis menerima lap0ran daripada anak lelaki ZaIina, Mikhael Norman berhubung kehiI4ngan ibunya itu pada 29 November tahun lalu.

ZaIina dilap0rkan hiI4ng selepas Mikhael gag4l menghubunginya sejak 24 November 2021 bagi memaklumkan bapa personaliti televisyen itu dimasukkan ke hspital.

Rumah ZaIina sunyi, terbiar

Dalam pada itu, ZaIina Azman yang dilaporkan hiIang sejak November tahun lalu did4kwa kurang berg4ul dengan jiran tetangga.

Susulan itu, ada jiran hanya mengetahui ZaIina tinggal di kawasan perumahan mereka di Sksyen 3, di sini selepas heb4han poIis dan berita kehiIangan yang dilapor semalam.

Tinjauan di kedi4man ZaIina mendapati, keadaan rumah itu seperti sudah lama ditinggalkan dengan pagar rumah seperti dalam pembinaan.

Seorang penghvni kawasan itu, Mohammad Bokhari Shariff, 76, berkata, dia tidak pernah bersua muka dengan ZaIina.

” Saya lihat rumah itu sedang melalui proses ubah suai yang seakan-akan hendak dijadikan pejabat tetapi proses itu terhenti beberapa bulan sebelum kehiIangannya, tahun lalu.

” Saya mengetahui kehiIangannya sebaik poIis datang menemui saya untuk mendapatkan maklumat berkaitan.

” Namun saya rasa dia jarang tinggal di situ, cuma perasan ada sebuah kereta mewah hitam selalu parkir di rumah itu dan rasanya ia mungkin kereta dia (ZaIina),” katanya.

Sumber : HM online

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Sumber