Tular gambar nikah di Tiktok, Rupanya Ini Status Baby Shima

Tular gambar nikah di Tiktok, Baby Shima rupanya jan da? Sebut saja nama Baby Shima, pasti ramai tahu penyanyi dangdut itu sering terpa lit dengan pelbagai kontro versi panas. Meskipun dike cam ter uk kerana teaser lagu bersama Aliff Syukri baru-baru ini, namun ia tidak memberi kesan kepada Shima.

Belum re da dengan i su panas menari gha irah dan berpakaian menco lok mata dalam video itu, tular video Shima membuat persembahan di Aeon Danau Kota, Kuala Lumpur, semalam.

Hari ini terse bar pula gambar nikah Baby Shima di Tiktok. Perkara itu ternyata buatkan netizen tertanya-tanya adakah Baby Shima seorang jan da?

“lah..dah kahwin dia ni? Tak nampak pulak suami dia..jan da ke?”, kata Isma di ruangan komen.

“dia jan da ke? patut lah ba dan macam tu..”, tambah syahmi

UMMAH ge sa tin dakan te gas terhadap Baby Shima

Gerakan Pembela Ummah (UMMAH) menggesa agar tindakan dikenakan terhadap penyanyi dangdut, Baby Shima yang dikatakan membuat ak si persembahan nyayian dan berpakaian sehingga menco lok mata di khalayak awam, di sebuah gedung beli-belah di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Pengerusi (UMMAH), Zai Mustafa berkata, segala budaya hiburan yang ditonjol dan dipersembahkan oleh Baby Syima atau nama sebenarnya, Nor Ashima Ramli, 30, adalah bertentangan dengan tingkah laku, adat ketimuran dan Islam yang merupakan agama rasmi di negara ini.

Beliau mene gaskan, persembahan penyanyi itu merupakan suatu promosi kepada budaya yang tidak sihat yang mana ia boleh menyumbang kepada kero sakan masyarakat dalam negara ini.

Tambahnya, bagi pihak penganjur dan Baby Shima itu sendiri adalah lebih baik dapat memikirkan perkara ini sebaik-baiknya kerana banyak lagi hiburan-hiburan yang berunsurkan keagamaan, kekeluargaan dan hiburan yang boleh menonjolkan budaya timur dan adat resam yang lebih baik ditonjolkan daripada menonjolkan perkara nega tif sedemikian.

Ketika dihubungi HarakahDaily, Zai memberitahu, tindakan yang sewajarnya perlu dikenakan agar Baby Shima dan artis lain-lain tidak lagi melakukan aksi seperti itu di khalayak umum pada masa hadapan.

“Kita menuntut pihak penganjur dan empunya ba dan iaitu Baby Shima supaya memohon maaf kepada rakyat Malaysia kerana telah membuat suatu persembahan yang menjengkelkan dan tidak memberi contoh tauladan yang baik kepada ibu bapa, anak-anak dan golongan anak muda.

“Kita juga memohon kepada pihak berkuasa tempatan agar menguatkuasakan undang-undang yang berkaitan dengan hiburan iaitu hiburan yang tidak melam paui batas, hiburan yang boleh memberikan kebaikan kepada masyarakat tetapi bukannya hiburan yang boleh mero sak dan melalaikan masyarakat,” tegasnya.

Di samping itu, tin dakan oleh pihak penguatkuasa Agama Wilayah Persekutuan adalah diperlukan untuk menyia sat perkara ini agar perkara sama tidak berulang kembali.

Sekiranya ada tindakan-tindakan yang berlawanan ataupun tindakan yang boleh dikenakan dengan sabit kesala han, maka ia perlu diambil tindakan.

Justeru, katanya lagi, pihak berkuasa berkenaan juga perlu memberikan ama ran yang ker as kepada pihak penganjur dan juga kepada pihak yang terlibat dalam pertunjukan berkenaan.

Sehubungan itu, beliau turut memohon agar masyarakat awam dan umat Islam di negara ini supaya bersatu meno lak budaya-budaya yang tidak memberikan manfaat kepada anak-anak, generasi muda dan ibu bapa.

“Seandainya kita masyarakat Melayu yang beragama Islam dan masyarakat-masyarakat lain yang bukan beragama Islam bersatu menol ak budaya-budaya bu ruk dalam kehidupan masyarakat, insya-Allah kita dapat mengon gkong budaya-budaya yang tidak seharusnya ditonjolkan dalam budaya masayarakat kita ini,” katanya

Terdahulu, pada tahun 2019, Baby Shima dilaporkan pernah muncul dengan penampilan bertud ung, sambil menyatakan bahawa dia memang ada niat untuk kekal dengan imej tersebut, namun menambah bahawa kalau boleh dia mahu berhijab apabila hati, mental dan fizikalnya sudah bersedia sepenuhnya. – HARAKAHDAILY 16/08/2022

Be the first to comment on "Tular gambar nikah di Tiktok, Rupanya Ini Status Baby Shima"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*