Bukan hanya hubungan kel4min! Wanita d4kwa c4car monyet merebak melalui sentuhan

WANITA pertama yang dij4ngkiti cac.ar monyet di Georgia mendakw4 dia terkena v1rus tersebut ketika berurusan dengan orang awam di stesen minyak.

Jelas Camille Seaton yang baru berusia 20 tahun berkata, dia bekerja sebagai pembantu di sebuah stesen minyak dan perlu mengendalikan transaksi duit bayaran yang dibuat pelanggan.

“S3ks bukanlah satu-satunya cara untuk v1rus c4car monyet ini mereb4k dan menj4ngkiti manusia.

“Saya merupakan satu-satunya wanita yang terkena j4ngkitan ini di Georgia… bagaimanapun setiap orang berbeza,” katanya menerusi video yang tular di media sos1al.

Dalam pada itu, rata-rata pelayar menzahirkan ucapan terima kasih kepadanya kerana menyebarkan kesedaran tentang sal4h faham mengenai c4car m0nyet.

Terdahulu, dia menghabiskan lebih daripada dua minggu untuk kuarantin di rumahnya bersama anak perempuan berusia 3 tahun yang dijaga oleh ahli keluarga lain.

Ibu muda itu kini telah pulih daripada v1rus dan kembali bekerja.

Cacar m0nyet telah diisytiharkan sebagai kecem4san kesihatan awam di Amerika Syarikat (AS) awal bulan ini selepas ia dilaporkan mereb.ak di seluruh negara.

Pertu.buhan Kesihatan Sedunia (WHO) juga mengumumkan wabak c4car m0nyet berbilang negara kini merupakan kecem4san kesihatan awam global.

Menurut ahli biologi NYU Joseph Osmundson, cac4r m0nyet memberi kesan terutamanya kepada lelaki g4y dan bisek5ual, yang menyumbang kira-kira 98 peratus pes4kit. – India.com

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Sumber