‘Pemergianmu Penuh Misteri..’ Adik Damin Terperangkap Dalam Kebakaran Tandas Terbiar

Tindakan dua remaja bermain api mengundang pdah apabila seorang rakan mereka terk0rban selepas terprangkap di dalam tandas awam di Lorong Cakera Purnama 12/21 Puncak Alam, Kuala Selangor hari ini.

Ketua Polis Daerah Sungai Buloh Superintendan Shafa’aton Abu B.akar berkata, pihaknya menerima maklumat berhubung kejadian itu jam 2.38 petang tadi.

“Menurut rakan mngsa iaitu dua remaja lelaki masing-masing berusia 15 dan 16 tahun, ketika kejadian mereka sedang baring di atas sofa di dalam tandas berkenaan.

“Kebakaran bermula apabila dua rakan mngsa bermain api di hadapan pintu tandas berkenaan sebelum api menjadi tidak terkawaI,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Shafa’aton berkata, mngsa berusia 16 tahun dikatakan tertidur di atas sofa dalam tandas berkenaan, namun sudah terjaga ketika kejadian.

“Rakannya sempat menyuruh mngsa untuk keluar dari tandas itu, namun remaja lelaki terbabit baring semula di situ.

“Melihat api yang tidak dapat dikawaI, dua rakan mngsa cuba membantu memadamkan kebakaran, namun api semakin besar dan gagaI dipadamkan sehingga pihak bomba tiba di lokasi kejadian,” katanya.

Beliau berkata, siasatan awal mendapati tiada objek yang menghaIang mngsa untuk keluar dari lokasi kejadian.

“Tandas yang terbakar itu tidak mempunyai pintu dan mngsa Iari untuk menyelamatkan diri. Pemetik api yang digunakan dalam kejadian itu turut terbakar di lokasi kejadian.

“Pemeriksaan di lokasi terbabit mendapati tiada sebarang unsur jnayah. Lokasi kejadian iaitu tandas awam berkenaan sudah Iama tidak digunakan dan dalam keadaan terbiar.

Katanya, mngsa dan dua rakannya itu bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Puncak Alam 3.

“Myat mngsa dihantar ke Jabatan F0rensik Hospital Sungai Buloh untuk proses bdah siasat,” katanya.

Salam takziah buat keluarga moga tabah dan kuat hadapi kehilangan insan tersayang. Semoga roh Allahyarham. Alfatihah. – Sumber dipetik dari DB, HM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Sumber