Malu bapa jatvh motor, sikit pun tak tolong… anak dilabel ‘T4nggang moden’! Sekolah beri penjelasan, hati-hati kejar ‘like’

VIDEO yang tular menunjukkan seorang bapa yang j4tuh dari motosikal sewaktu menghantar anak perempuannya ke sekolah mengundang seb4k.

Menerusi rakaman dari papan pemuka sebuah kereta di tepi jalan luar kawasan sekolah, anak perempuannya yang memakai baju seragam sekolah hanya sekadar melihat bapanya j4tuh di atas jalan tanpa bertindak untuk membantu mengangkatnya.

Pelajar berkenaan hanya berdiri sambil memandang sekeliling sebelum seorang lelaki datang dari arah kereta yang membuat rakaman untuk membantu mengangkat pakcik tersebut.

anak biar ayah jatuh motor 3

Seorang lelaki membantu mengangkat seorang bapa yang j4tuh di atas jalan.

Video yang dimuat naik di laman TikTok itu menimbulkan pelbagai reaksi dan tud.uhan dengan rata-ratanya mengec4m pelajar tersebut kerana tidak membantu bapanya yang j4tuh.

“Adik, sepatutnya hang bangga ada ayah yang boleh ambil hantar hang sekolah, boleh dia tengok orang keliling t4kut nampak dia malu.

“Allah kecil lagi hang dah malu macam tu. Sed1hlah,” demikian keterangan seorang pengguna TikTok yang berkongs1 semula video milik pengguna lain.

“Aku benc1 betul tengok perangai anak macam ni, kau balik jelah jalan kaki lepas ni dik. Jangan menyus4hkan bapa kau. Harap kau sedar dengan kesal4han b*d*h kau tu.

anak biar ayah jatuh motor 4

Tangkap layar video meng.utuk anak kepada penunggang motosikal.

“Boleh tengok saja ayah dia jat.uh motor, adui.

“Ayah boleh korban diri besarkan anak, tapi anak ermmm,” demikian antara komen netizen.

Bagaimanapun, Facebook Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Nasiruddin Shah membuat penafian berhubung video tersebut dan memberi penjelasan mengenai perkara yang sebenar.

anak biar ayah jatuh motor 5

Antara komen netizen mengec4m tindakan seorang anak membiarkan bapanya j4tuh tanpa memberi bantuan.

Sekolah di Besut, Terengganu itu memaklumkan bahawa anak kepada penunggang motosikal itu adalah pelajar lemb4m, sekali gus menjawab persoalan dan tudu.han mengenai reaksinya ketika kejadian.

“Pelajar kita ni pelajar lemb4m dan lambat bertindak balas bila disuruh dan tak boleh membaca pun.

Berhati-hati dalam mengejar ‘like’, tak semua yang kita lihat itu seperti sangkaan kita.
FACEBOOK SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN NASIRUDDIN SHAH

“K4sihan pelajar ni, semua komen mengu.tuk kononnya m4lu dengan ayahnya. Berdos4 orang menyeb4r tanpa mengetahui kebenaran,” tulisnya.

Malah, sekolah tersebut juga menggesa pengguna TikTok memadam video tersebut atas sal4h faham yang berlaku kerana mengundang kec4man banyak pihak.

anak biar ayah jatuh motor 1

Penjelasan mengenai video yang tular.

“Mohon panjangkan kepada pemilik TikTok ini. Delete video ini. Amat mengguris hati warga Semnash Besut. Mohon jai-99 mohon m4af kepada pelajar dan keluarga mereka.

“Berhati-hati dalam mengejar ‘like’, tak semua yang kita lihat itu seperti sangkaan kita. Tidak perlu komen negatif,” menurut keterangan di Facebook tersebut.

Video asal yang dikongsi di TikTok tersebut telah pun dipadamkan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Sumber