Minta Izin Pelvk Ibu Secara Tiba-tiba, Rupanya Ada Kisah Sedih Wanita Cina Ini Buat Ramai Sebak!

Tidak dinafikan, kasih sayang seorang ibu sebenarnya memainkan peranan penting dalam kehidupan setiap keluarga malah ibu juga sanggup berk0rban untuk memastikan keperluan dan kepentingan anak-anak dalam pelajaran supaya menjadi insan yang berguna apabila dewasa kelak.

Baru-baru ini tuIar di platform media sosial apabila seorang wanita bernama Anis Ramli berk0ngsikan momen yang menyentuh hati kepada khalayak ramai.

Menerusi hantaran yang dimuat naik olehnya di aplikasi LinkedIn ini, dia telah menceritakan kejadian yang berlaku kepada ibunya ketika sedang makan tengah hari di sebuah kedai Bandar Baru, Petaling Jaya.

Menurut Anis, dia yang sedang menikmati makanan tengah hari bersama kedua ibu bapanya itu telah didekati oleh seorang wanita berbangsa Cina. Pada mulanya, dia seperti teragak-agak untuk bertanya sekiranya boleh memeIuk ibunya.

“Wanita ini datang kepada ibu saya, meminta peIukan dan kemudian menangis. Ketika waktu makan tengah hari dengan keluarga saya di Sri Karak, PJ New Town. Ibu sedang menikmati makan tengah harinya sambil kami semua memesan hidangan kegemarannya (baca: kari kepala ikan).

Wanita itu datang kepadanya: “Mak cik, saya sangat seronok melihat awak makan. Anda sangat seronok, ah

Ibu: “Ya, ya. Makanannya sedap. Sebab itu saya suka.” (Tersenyum)

Puan: “Baik, bagus. Makcik. Maaf. (terkedu) Boleh saya peIuk awak?”

Ibu: (terkejut tetapi kembali okay) “Sure, sure.”

Wanita itu peIuk ibu dan mula menangis.

“Ibu saya berumur 93 tahun. Dia tidak boleh makan. Hanya makan melalui tiub. Sebab itu saya seronok melihat awak menikmati makanan dan makan awak. Saya teringat ibu saya.” katanya.

Tangisannya berterusan. Ibu memeIuknya erat.” tulis Anis Ramli di ruangan kapsyen.

Perk0ngsian Anis Ramli ini juga dimuat naik di platform media sosial. Malah turut menerima pelbagai reaksi dan perhatian ramai.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata warganet meluahkan rasa sebak dan sedih dengan wanita yang berbangsa Cina itu yang menangis apabila berpeIukan dengan ibu Anis. Bukan itu sahaja, mereka mendoakan agar ibunya sentiasa diberikan kesihatan yang baik.

Antara komen warganet:

“Awak sangat bertuah kerana mempunyai ibu yang sihat, dan dia seronok keluar bersama anda. semoga ibu anda dikurniakan kesihatan yang baik, ketenangan, kasih sayang dan kebahagiaan..”

“Aduh… menitis air mata aku tak boleh tahan…saya boleh merasakan kesakitannya..”

“Cara yang mendalam untuk bercerita..”

“Boleh saya peIuk ibu awak jugak..”

Perkongsian yang tuIar di laman LinkedIn:

Sumber dipetik dari YN, LinkedIn

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Sumber