(Video) “Sudah pasti saya rasa kecewα, tapi…” Hanya Peroleh Tempat Ketiga GV9, Sekαli Ini Pendedαhαn Shila Amzah

Berakh1r sudah pentas akh1r Geg4r Vaganza 9 (GV9) dengan penyanyi Jaclyn Victor sebagai Juara GV9 dengan membawa pulang trofi dan wang tunai sebanyak RM100K. 

Manakala penyanyi Shila Amzah hanya mendapat tempat ketiga dan meluahkan rasa kec3wa apabila tidak dapat melakukan persembahan yang baik di pentas akh1r. 

Menurut Shila, dia mengalami mas4lah pada suara dan menyedari mas4lah tersebut pada Rabu minggu lalu, namun sudah pulih sebelum kembali tervk semula pada Ahad. 

“Sebenarnya daripada hari Rabu, telinga saya dah pek4k sebelah ada bengk4k, dan berlaku inf3ction. 

“Hari Jumaat masa sound check pertama memang dah ok, tapi alhamdulillah, waktu Semi Final Muzik – Muzik 37 suara saya sudah baik tapi saya tak tahu kenapa tiba – tiba macam rasa tak selesa semula. 

“Ahad pagi saya dah hil4ng suara saya, tapi saya tak mampu buat apa. Perlu teruskan juga. 

“Sudah pasti saya rasa kec3wa, namun rasa kec3wa itu lebih kepada tidak dapat buat yang terbaik sahaja, buat kec3wa dengan keputusan,” ujarnya. 

Dalam pada itu, Shila yakin dirinya mampu melakukan satu persembahan yang baik namun terp4ksa akur dengan uji4n tersebut selain menganggap tiada rezeki buatnya kali ini. 

“Sebabnya untuk pusingan solo saya memang dah rancang untuk kedua – dua lagu tersebut saya dapat lakukan dalam keadaan suara saya yang sihat. 

“Walaupun saya dapat semua props yang saya minta untuk fin4l ini, tapi tentu lah daripada segi vokal saya yakin boleh buat lebih baik. Apa – apa pun berbalik kepada rezeki yang Allah tetapkan. 

“Secara jujur, saya tak rasa suara hil4ng ini disebabkan terlalu banyak menyanyi atau latihan. 

“Sebab semenjak saya masuk GV saya memang akan berlatih menyanyi setiap hari. Selain itu saya juga workout dan main badminton, itu adalah sebahagian daripada rutin harian saya,” tambahnya lagi. 

Untuk makluman, Shila mendapat tempat ketiga GV9 dan membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM30, 000, pakej percutian ke Seoul, Korea Selatan, pakej penginapan di Royale Chulan, Pulau Pinang serta trofi. 

Sekadar info dan semoga bermanfaat. 

Sumber: 

[1] Rujukan, gempak

[2] Gambar, gegarvaganza.official, shahilaamzah

[3] Video, shahilaamzah

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Sumber